لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۲

مرگ سه فرمانده ارشد حماس در غزه به دست اسرائیل


شاخه نظامی گروه حماس روز پنج‌شنبه، ۳۰ مردادماه، از مرگ سه فرمانده ارشد خود در جنوب غزه در یک حمله هوایی ارتش اسرائیل خبر داد. منابع بیمارستانی کل قربانیان این حمله را هفت تن اعلام کرده‌اند.

کتائب عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه حماس، روز پنج‌شنبه نام این سه فرمانده خود را رائد العطار، محمد ابوشماله، و محمد برحوم اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی خبر می‌دهد که این حمله هوایی ارتش اسرائیل به شهر جنوبی رفح در مرز مصر یک منزل مسکونی چهارطبقه را با خاک یکسان کرده است.

حمله هوایی مرگبار اسرائیل به محل تجمع فرماندهان حماس پس از آن صورت گرفت که همسر و فرزند خردسال یک فرمانده دیگر این گروه در حمله‌ای دیگر جان خود را از دست دادند.

با این حال ساعاتی پس از این حمله که در واپسین ساعات روز سه‌شنبه رخ داد یک سخنگوی گروه حماس اعلام کرد که خود این فرمانده ارشد به نام محمد الضیف در زمان حمله هوایی در محل حضور نداشته است.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم‌پست» نیز بامداد روز پنج‌شنبه از قول وزارت بهداشت حماس در غزه نوشت که آن چه مدرک مرگ آقای الضیف در بیمارستان شفا عنوان شده «جعلی» است.

این موضوع پس از انتشار اخباری در مورد مرگ این فرمانده عالی‌رتبه حماس در حمله هوایی اسرائیل مطرح شد.

روز چهارشنبه به دنبال همین حمله هوایی و انتشار اخبار درباره محمد الضیف بود که حماس به شرکت‌های هواپیمایی خارجی هشدار داد که پروازهای خود به فرودگاه بن گوریون شهر تل‌آویو را متوقف کنند.

با این حال خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که تمام پروازها روز پنج‌شنبه صبح به شکل معمول در فرودگاه بن گوریون در حال انجام بوده است.

در همین حال یک سخنگوی ارتش اسرائیل نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که هیچ موشکی در ساعات اخیر به سوی این فرودگاه شلیک نشده است.

ماه گذشته، چند شرکت هوایی مهم اروپا و آمریکا پروازهای خود به شهر تل‌آویو را به دلیل نگرانی از ایمنی مسافران خود به مدت دو روز متوقف کردند.

حماس این اقدام شرکت‌های هوایی را «پیروزی بزرگ» برای خود توصیف کرد.

در ۴۵ روزی که از آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و گروه حماس در نوار غزه می‌گذرد، تاکنون دست‌کم ۲۰۵۸ فلسطینی و ۶۷ نفر نیز از طرف اسرائیل قربانی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG