لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

اعتراض وکیل مهدی هاشمی به «کار گذاشتن شنود» در دادگاه


مهدی هاشمی، پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
مهدی هاشمی، پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

وکیل مهدی هاشمی، پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوشنبه ۳ شهریور و پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه موکلش از اعتراض نسبت به «کارگزاری شنود» در دادگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود علیزاده طباطبایی، گفت: «نسبت به کار گذاشتن شنود در جلسه قبلی دادگاه مهدی هاشمی اعتراض کرده‌ایم».

وی اضافه کرد: «کار گذاشتن شنود در جلسه دادگاه غیرعلنی جرم عمومی است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم».

وکیل مهدی هاشمی پیش از برگزاری چهارمین دادگاه موکلش نیز گفته بود: «بعضی در دادگاه، شنود گذاشته‌اند و مطالب را منتشر کرده‌اند که ما امروز نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد».

وحید ابوالمعالی، دیگر وکیل مهدی هاشمی، نیز گفت: «با وجود اینکه جلسه دادگاه غیرعلنی است، اما برخی مطالب ما در برخی رسانه‌های خاص منتشر می‌شود و نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم و بطور قطع شکایت خواهیم کرد».

نشریه ۹ دی با مدیرمسئولی حمید رسایی، نماینده تهران، یکی از رسانه‌هایی است که به گفته محمود علیزاده طباطبایی، جزئیات دادگاه مهدی هاشمی را منتشر کرده‌است.

محمود علیزاده طباطبایی گفت: «روزنامه ۹ دی مطالب جلسات قبلی دادگاه موکلم را که همگی غیر علنی بوده‌اند، منتشر کرده‌است».

پیش از این نیز مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، نسبت به نحوه انعکاس خبرهای دادگاهش در برخی رسانه‌ها اعتراض کرده بود.

وی پس از اولین جلسه دادگاه خود، با انتقاد از مطالب برخی رسانه‌ها درباره دادگاه خود نوشته بود: «اینها رسانه نیستند. ما با یک دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی مواجه هستیم که رسانه مکتوب، اینترنتی و تصویری هم دارد».

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، همچنین خبر داد که جلسه بعدی دادگاه موکلش روز سه‌شنبه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی ۲۷ مرداد ماه در شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی برگزار شد.

اولین و دومین جلسه دادگاه مهدی هاشمی، در روزهای شنبه و یکشنبه، ۱۱ و ۱۲ مرداد، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، به طور غیر علنی برگزار شد.

وحید ابوالمعالی، وکیل مهدی هاشمی، در مورد اینکه آیا در آینده جلسه دادگاه علنی برگزار خواهد شد یا نه، گفت: «تقاضا کردیم که جلسه دادگاه به صورت علنی برگزار شود و هنوز مشخص نیست که این اتفاق بیافتد یا نه».

وی تصریح کرد: «هنوز ابتدای راه است و برای پایان دادگاه نمی‌توان زمانی را مشخص کرد».

وکیل مهدی هاشمی در مورد انتشار مطالبی در تلویزیون درباره دادگاه موکلش گفت: «در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ مطلب را گزینشی منتشر می‌کند».

نام مهدی هاشمی بهرمانی به عنوان یکی از «رهبران آشوب‌های پس از انتخابات ۸۸» در دادگاه‌های متهمان آن وقایع و رسانه‌های اصولگرا مطرح شده بود.

در کیفرخواست دادستانی وقت و بسیاری از سایت‌ها و مطبوعات اصولگرا نیز آقای هاشمی متهم شده بود که با پرداخت مبالغی کلان، عده‌ای از «اراذل و اوباش» را برای به آشوب کشیدن تهران اجیر کرده بود.

فرزند رئیس جمهور اسبق ایران و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به فساد گسترده اقتصادی و مالی متهم است.

مهدی هاشمی دوم مهرماه سال ۱۳۹۱ پس از بازگشت به ایران در فرودگاه تفهیم اتهام و پس از معرفی خود به دادستانی، بازداشت شد. وی ۲۶ آذر ۱۳۹۱ پس از نزدیک به سه ماه حبس، با قرار وثیقه آزاد شد.

جلسه نخست دادگاه پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شنبه ۱۱ مرداد، برگزار شد و یک منبع آگاه به خبرگزاری فارس گفت که در آن جلسه «فعلاً به اتهام‌های مربوط به قرارداد شرکت نفتی استات‌اویل و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت» آقای هاشمی رسیدگی شده‌است.

XS
SM
MD
LG