لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

هواپیمای حامل مسافران آمریکایی فرود آمده در بندرعباس به دبی رفت


هواپیما از بگرام راهی امارات بوده است
هواپیما از بگرام راهی امارات بوده است

یک هواپیمای تحت اجاره که حامل نزدیک به ۱۰۰ مسافر آمریکایی بود و از پایگاه نیروهای آن کشور در بگرام، افغانستان، راهی دبی بود، پس از آنکه به دلایلی در بندرعباس فرود آمده بود، فرودگاه این شهر را به مقصد دبی ترک کرد.

خبرگزاری رویترز ۱۴ شهریور این خبر را از قول یک مقام رسمی و نیز هواپیمایی «فلای دبی» که هواپیمای خود را اجاره بود، گزارش کرده است.

مقام رسمی آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که این هواپیما بگرام را به مقصد دبی ترک کرده بود، اما تاخیر داشته و برنامه پروازی جدید خود را نیز به روز نکرده بود.

مقام‌های ایرانی به همین دلیل هواپیما را ساعاتی پس از آنکه باید، در آسمان خود دیده‌اند و نتوانسته‌اند آن را در سیستم پروازی پیدا کنند.

رویترز از قول منبع رسمی آمریکایی خود می‌گوید، مقام‌های ایرانی نخست از هواپیما خواسته‌اند که به مبدا بازگردد، ولی مسئولان پرواز گفته‌اند سوخت کافی ندارند و به همین دلیل نیز در فرودگاه بندر عباس فرود آمده است.

دولت آمریکا پیشتر نیز تائید کرده بود که این هواپیمای اماراتی با مسافران آمریکایی در بندرعباس فرود آمده است.

شرکت فلای دبی تائید کرده است که هواپیما به دبی حرکت کرده است.

فرود این هواپیما در بندرعباس به دلیل روابط تهران و واشینگتن، به سرعت به خبرها راه پیدا کرد.

نخست گزارش‌هایی در مورد «اجبار» به فرود هواپیما منتشر شد، اما این موضوع از سوی دیگر رد شده بود.

گزارشی اولیه از روزنامه واشینگتن‌پست می‌گفت هواپیما مجبور به فرود آمدن در بندرعباس شده است؛ اما ساعاتی بعد، برخی رسانه‌های آمریکایی -از جمله روزنامه لوس‌آنجلس تایمز- از قول مقام‌های آمریکایی گفته بودند این موضوع «به دلیل مسائل اداری» اتفاق افتاده است.

ایران و ایالات متحده روابط دیپلماتیک ندارند، و به همین دلیل هواپیمای فرود آمده در راه خود از پایگاه نظامی آمریکا به دبی، پرسش‌های گوناگونی را سبب شده بود.

مقام‌های ایرانی هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG