لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۶

مهدی کروبی به بيمارستان منتقل شده است


همسر مهدی کروبی، از بستری شدن آقای کروبی، از رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، در بيمارستان و ملاقات خانواده اش با وی در روز سه شنبه ۱ مهر خبر داد و گفت که روند درمانی توسط متخصصين مورد اعتماد خانواده، درحال انجام است.

فاطمه کروبی در گفت و گويی با سايت سحام نيوز،نزديک به مهدی کروبی، بدون اشاره به تاريخ دقيق انتقال آقای کروبی به بيمارستان خبر داد که وی در۴هفته گذشته، علاوه بر درد شديد زانو، دچاربيماری«زونا» که به گفته خانم کروبی،منشا اصلی آن ضعف شديد جسمی است،بوده است.

زونا يک عفونت ويروسی است که عامل مولد آن ويروس واريسلا زوستر ،عامل آبله مرغان است. تاول‌های کوچک که با درد و سوزش همراه است از ويژگيهای اين بيماری است.

وی اضافه کرد:«روند درمان درحصر پيگيری می شد تا اين‌که به تشخيص پزشک محترم اطلاعات و درخواست خانواده نسبت به نگرانی داخلی و گوارشی شان به بيمارستان منتقل شدند.»

به گفته فاطمه کروبی ، روند درمانی آقای کروبی در بيمارستان توسط متخصصين مورد اعتماد خانواده، درحال انجام است.

وی با اشاره به اينکه حسين کروبی،فرزند ارشد مهدی کروبی، از ملاقات هفتگی با وی محروم است، افزود: «البته امروز در بيمارستان اجازه ملاقات يافتند.»

ميرحسين موسوی، از رهبران اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ نيز روز شنبه ۲۹ شهريورماه برای جراحی چشم به يک مرکز پزشکی تخصصی منتقل شده بود.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می برند.

فاطمه کروبی شرايط روحی آقای کروبی را «عالی» توصيف کرد و درعين حال گفت که شرايط جسمی وی «خيلی آسيب ديده است.»

وی همکاری مقامات و ماموران امنيتی با تيم پزشکی مورد نظر خانواده را خوب توصيف کرد و گفت که آنان خللی در روند درمانی و انتقال آقای کروبی به بيمارستان ايجاد نکرده اند.
مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده و هم اکنون در منزل خود در حصر به سر می برد.
فاطمه کروبی همچنين گفت که تغيير دولت تاکنون تاثيراساسی در وضعيت حصر آقای کروبی ايجاد نکرده است.

وی اضافه کرد: «تغييرات اندک، مانند همکاری در روند درمان و يا انتقال به بيمارستان مانند اين بار، محصول تغيير فضای کشوراست.»

پس از روی کارآمدن دولت حسن روحانی،اظهارات متفاوتی درباره نحوه مواجهه آقای روحانی با موضوع حصر رهبران اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ مطرح شده است.

حسين مرعشی،عضو حزب کارگزاران سازندگی،۳۱ شهريور گفته بود که آقای موسوی و کروبی هم اين سياست را تاييد می‌کنند که فعلا اولويت کشور اين نيست که روحانی بخواهد وارد شود و مساله حصر را تمام کند.
به گفته آقای مرعشی، اولويت فعلی کشور اين است که روحانی ايران را از پيچيدگی‌‌های پرونده هسته‌ای نجات بدهد و اقتصاد ايران را در معرض باز شدن گره‌ها قرار دهد.

فاطمه کروبی نيز می گويد،ظاهرا حصر و حبس های «غير قانونی» اولويت «دوستان دولتی» نيست.

وی با اشاره به تمرکز دولت آقای روحانی بر روی پرونده هسته ای ايران افزود: «در يک جمله بايد بگويم که حقوق و آزادی های سياسی و مدنی مردم، تاکنون اولويت مقامات قوه مجريه نبوده.»

فاطمه کروبی همچنين شايعات منتشر شده مبنی بر ملاقات برخی از مقامات دولت يا شورای عالی امنيت ملی با آقای کروبی را تکذيب کرد.

پيش از اين نيز غلامحسين محسنی اژه ای،سخنگوی قوه قضائيه،خبرهای منتشر شده درباره ديدار علی شمخانی،دبير شورايعالی امنيت ملی با ميرحسين موسوی را تکذيب کرده بود.

XS
SM
MD
LG