لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

ارتش اسرائیل دو فلسطینی مظنون به کشتن سه نوجوان اسرائیلی را کشت


سربازان اسرائیلی، عکس آرشیوی است
سربازان اسرائیلی، عکس آرشیوی است

ارتش اسرائیل روز سه شنبه، اول مهر ماه، اعلام کرد نيروهای ويژه اسرائيلی، دو فلسطينی عضو حماس را که ربايندگان سه نوجوان اسرائيلی بودند، در مخفيگاهشان در کرانه غربی کشتند.

به گزارش «ان بی سی»، سرهنگ پيتر لرنر یکی از سخنگویان ارتش اسرائيل گفت:« پس از تحقيقات طولانی، ربايندگان سه نو جوان اسرائيلی و مخفيگاه آنان شناسايی شد و نيروهای ويژه اسرائيلی در نخستين ساعات روز سه شنبه وارد مخفيگاه آنان در زيرزمينی در شهر الخليل شدند.»

ساکنان منطقه به گاردین گفتند که روز سه شنبه محل سکونت دو مظنون به آدم ربایی توسط نیروهای اسرائیل به محاصره درآمد و پس از مدتی صدای شلیک گلوله به گوش رسید.

پیتر لرنر می گوید نیروهای اسرائیل قصد بدستگیری ربایندگان را داشتند که درگیری بین آنها و نیروهای امنیتی اسرائیل رخ داد و دو فلسطینی کشته شدند.

در قطر،يکی از سخنگويان خالدمشعل،رهبر حماس، روز سه شنبه در تويتر خود از دو فلسطينی کشته شده تجليل کرد و آنان را «شهيد راه مقاومت» ناميد.

سه نو جوان اسرائيلی بين ۱۶ و ۱۹ ساله در خردادماه گذشته در کرانه غربی ربوده و سپس کشته شدند. اين واقعه، سرآغاز حملات ۵۰ روزه اسرائيل به غزه بود.

پس از حدود دو ماه از زمان انتشار خبر ربوده شدن و قتل سه نوجوان اسرائيلی در شهر الخليل، يکی از فرماندهان گروه حماس اعلام کرد که شاخه نظامی اين گروه اسلام‌گرای فلسطينی مسئول اين واقعه بوده است.

حدود سه هفته پس از کشته شدن نوجوانان اسرائيلی، تعدادی از يهوديان تندرو، محمد ابوخضير، يک نوجوان ۱۶ ساله فلسطينی، را ربوده و بعد از شکنجه، او را کشتند و جسدش را نيز آتش زدند.

اين واقعه با شليک راکت از سوی نوار غزه که توسط حماس کنترل می‌شود به سوی اسرائيل همزمان شد و در پی آن اسرائيل حملات هوايی و زمينی خود به اين منطقه را آغاز کرد.

XS
SM
MD
LG