لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

سه مامور انتظامی در منطقه سراوان سیستان و بلوچستان کشته شدند


فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرد که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آن‌ها را «اشرار» خواند، کشته شدند.

حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته که این اتفاق عصر چهارشنبه رخ داده و این سه مامور شامل دو کادر و یک وظیفه از پرسنل ناجا بوده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اطلاعات بیشتری داده و گفته که «اشرار مسلح در تماس با پلیس ۱۱۰، ماموران انتظامی را به محل مورد نظر خود هدایت کرده و در کمین و عملیات کور آنان را به شهادت رساندند».

وی افزوده است: سه مامور انتظامی «برای انجام وظیفه و با اندیشه کمک به شهروندان» به ماموریت درون شهری رفته بودند.

منطقه سراوان در ماه‌های گذشته صحنه درگیری میان نیروهای انتظامی و نظامی ایران با افراد و گروه‌هایی بوده که مقام‌های جمهوری اسلامی از آن‌ها به عنوان «اشرار»، «قاچاقچیان» و گروه‌های تروریستی نام می‌برند.

روز ۱۸ شهریور امسال گزارش شد که نیروهای سپاه پاسداران با «گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح» که قصد تصرف یک پاسگاه مرزی در سراوان را داشتند درگیر شدند.

گروه جیش العدل مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت و سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی زمینی سپاه، «نیروهای بومی» و نیروهای «بسیجی بلوچ» عملیات جیش‌العدل را «در هم شکستند».

استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر دستخوش نا‌آرامی، بمبگذاری، آدم‌ربایی و قتل مردم عادی و نیروهای نظامی بوده است.

بهمن ماه پارسال پنج مرزبان ایرانی از سوی گروه جیش العدل ربوده شدند که حدود دو ماه در گروگان بودند و سرانجام فروردین امسال، چهار نفر آنها آزاد شدند. هنوز از سرنوشت مرزبان پنجم خبری در دست نیست.

سال گذشته همچنین ۱۴ مرزبان کشته شدند. از فروردین امسال، قرارگاه قدس سپاه پاسداران کنترل نوار مرزی سراوان را در دست گرفته است. امنیت استان سیستان و بلوچستان از سال ۸۸ به این نیروی نظامی واگذار شده است.

مقام‌های ایرانی بار‌ها پاکستان را متهم کرده‌اند که به محل امنی برای «اشرار و گروه‌های تروریستی» تبدیل شده و خواهان قاطعیت این کشور در برخورد با آنها شده‌اند.

XS
SM
MD
LG