لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۶

نسرین ستوده در برابر وزارت کشور بازداشت شد


نسرین ستوده (با پلاکارد) در برابر کانون وکلا
نسرین ستوده (با پلاکارد) در برابر کانون وکلا

شاهدان عینی به رادیو فردا گفته‌اند که نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، شنبه سوم آبان‌ماه، پس از حضور در برابر ساختمان وزارت کشور در تهران بازداشت شد.

دو شاهد عینی از جمله رضا خندان، همسر خانم ستوده، بازداشت او در بعدازظهر روز شنبه را تایید کرده‌اند.

آقای خندان در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که خانم ستوده پس از حضور اعتراضی خود در برابر کانون وکلا به ساختمان وزارت کشور رفته و در آنجا بازداشت شده است.

خانم ستوده از صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه، در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محرومیت سه ساله‌اش از وکالت و مواردی نظیر «تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا و نادیده گرفتن حق دگراندیشان در انتخاب وکیل» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران هر روز دست به تحصن زده است.

گیتی پورفاضل و عباس جمالی، دو وکیل دیگر که همراه خانم ستوده بوده‌اند، بازداشت نشده‌اند.

رضا خندان دلیل حضور نسرین ستوده در برابر ساختمان وزارت کشور جمهوری اسلامی را قصد او برای ملحق شدن به اعتراض به واقعه اسیدپاشی در اصفهان ذکر کرد.

پیشتر در شبکه‌های اجتماعی دعوت‌هایی برای برگزاری تجمع در مقابل وزارت کشور در تهران در روز شنبه منتشر شده بود.

با این حال علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران، در واکنش به این امر گفته بود که فرمانداری تهران هیچ مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور صادر نکرده و به همین دلیل با تجمع‌کنندگان در برابر وزارت کشور برخورد خواهد شد.

اما گفته‌های شاهدان عینی در گفت‌وگو با رادیوفردا حکایت از آن دارد که دست‌کم «ده‌ها نفر» در تجمع امروز شنبه در برابر وزارت کشور شرکت کرده‌اند.

این نخستین بار نیست که حوادث اسیدپاشی در اصفهان به تجمعات اعتراضی دامن زده است.

پیشتر در روز چهارشنبه، ۳۰ مهر، هزاران تن در اصفهان و تهران در اعتراض به مسئله اسيدپاشی‌های اصفهان مقابل دادگستری این شهر و مجلس شورای اسلامی در بهارستان تهران دست به تجمع زدند، اما به گفته شاهدان عينی پليس این تجمعات را متفرق کرده است.

در تجمع روز چهارشنبه در تهران نسرین ستوده نیز به همراه محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز منتقد حکومت ایران، و پیمان عارف، از فعالان سیاسی، حضور داشت.

XS
SM
MD
LG