لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

۸۵ تن از اعضای يک قبيله در عراق توسط داعش «کشته شدند»


يک مقام امنيتی عراق و همچنين رییس قبيله ابو نمر روز شنبه گفته اند که نيروهای گروه خلافت اسلامی (داعش سابق) دست‌کم ۸۵ تن از اعضای اين قبيله را در غرب استان انبارِ در عراق کشته‌ اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ شيخ نعيم القعود، رييس قبيله ابو نمر، گفته است: گروه خلافت اسلامی ۵۰ تن از اعضای اين قبيله را روز جمعه کشته است. يک مقام امنيتی عراق نيز می گويد، اجساد ۳۵ تن در يک گور دستجمعی نيز کشف شده است.

مقام های دولتی عراق و همچنين شيخ القعود می گويند، نيروهای گروه خلافت اسلامی طی روزهای اخير بيش از ۳۰۰ نفر از اعضای اين قبيله را کشته اند.

شيخ نعيم القعود همچنين گفته است بارها از مقام های دولت شيعه عراق خواسته است تا سلاح در اختيار اعضای اين قبيله بگذارد، ولی مقامات بغداد اين درخواست را ناديده گرفته اند.

طبق اين گزارش اعضای اين قبيله طی هفته ای اخير در برابر گروه خلافت اسلامی مقاومت کرده اند، اما در نهايت آنها با کمبود آذوقه و مهمات مواجه شده اند.

به گزارش رويترز، صد ها جنگجوی قبيله ابو نمر مجبور به عقب نشينی شده و اعضای اين قبيله نيز مجبور به ترک روستای اصلی خود در زايويات ابو نمر شده اند. درهمین حال، شماری به دست نيروهای گروه خلافت اسلامی گرفتار شده و از نزديک به آنها شليک شده و در گورهای دستجمعی دفن شده اند.

پيشروی نيروهای گروه خلافت اسلامی در عراق باعث تشديد خشونت های قومی شده است.

در همين حال روز شنبه مقامات بيمارستانی گفته اند در انفجار يک خودروی بمبگذاری شده در شهر يوسفيه در جنوب بغداد دست کم هفت تن کشته شده اند.

براساس گزارش نمايندگی سازمان مل متحد در عراق در ماه اکتبر يک هزار و ۲۷۳ نفر در عراق کشته شده اند. اين در حالی است که در ماه يک هزار و ۱۱۹ نفر در ماه سپتامبر کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG