لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

محمدجواد ظریف برای «مشورت» به تهران بازمی‌گردد


گفت‌وگوی هیئت‌های ایران، آمریکا و سرپرست مذاکرات هسته‌ای در روز جمعه
گفت‌وگوی هیئت‌های ایران، آمریکا و سرپرست مذاکرات هسته‌ای در روز جمعه

در ميانه مذاکرات حساس ايران و ۱+۵ در وين که جمعه ۳۰ آبان نيز ادامه دارد، يک منبع ايرانی به خبرگزاری فرانسه گفته که محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، در همين روز و «احتمالا برای مشورت» به تهران باز خواهد گشت.

هانا کاويانی، خبرنگار اعزامی راديوفردا به وين، پايتخت اتريش، می‌گويد که آقای ظريف پيش از ظهر جمعه برای دومين بار در دو روز گذشته با جان کری، همتای آمريکايی خود، و کاترين اشتون،‌ هماهنگ‌کننده گروه ۱+۵، در اين شهر ديدار و گفت‌وگو کرده است.

فيليپ هاموند، وزير امور خارجه بريتانيا، نيز به وين آمده و قرار است بعدازظهر جمعه با لوران فابيوس، همتای فرانسوی خود، و جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، ديدار کند.

ديدارها و گفت‌وگوهای فشرده ايران و قدرت‌های جهانی در پايتخت اتريش، چهار روز مانده به فرا رسيدن ضرب‌الاجل درباره مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد.

آخرين دور مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ از روز سه‌شنبه در وين در حالی آغاز شد که مقامات ايران تاکيد داشته‌اند اگر غرب خواستار دستيابی به توافق است، بايد «زياده‌خواهی را کنار بگذارد.»

از سوی ديگر، آمريکا و اتحاديه اروپا می‌گويند که اين ايران است که بايد تصميم بگيرد و مسئوليت عدم توافق احتمالی بر عهده جمهوری اسلامی خواهد بود.

خبرنگار اعزامی راديوفردا در محل مذاکرات می‌گويد که ممکن است ايران، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان با تفاهم بر سر «کلياتی»، گفت‌وگوها بر سر «جزئيات توافق نهايی» را برای مدتی فعلا نامعلوم تمديد کنند.

XS
SM
MD
LG