لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۳

«اسیدپاشی دو موتور سوار» به یک راننده وانت در تهران


نمایی از اعتراضات به اسیدپاشی‌های اصفهان که به رغم گذشت بیش از دو ماه از این حوادث، عامل یا عوامل آن هنوز دستگیر نشده‌اند.
نمایی از اعتراضات به اسیدپاشی‌های اصفهان که به رغم گذشت بیش از دو ماه از این حوادث، عامل یا عوامل آن هنوز دستگیر نشده‌اند.

در حالی که پلیس تهران از اسیدپاشی به یک جوان ۲۶ ساله در روز پنج شنبه و مداوای سرپایی او در بیمارستان خبر داده، مسئولان اورژانس تهران و بیمارستان سوانح و سوختگی مدعی هستند که در این روز هیچ موردی از اسیدپاشی در تهران رخ نداده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس ایران، ساعت ۱۸:۱۵ دقيقه روز پنجشنبه چهارم دی در محدوده هفت چنار شهر تهران، دو نفر که صورت خود را پوشانده بودند با یک دستگاه موتور سیکلت به یک راننده خودرو وانت اسید پاشیده و متواری شدند.

راننده خودرو که جوانی ۲۶ ساله بود از ناحیه صورت و گردن آسیب دید که پس از اعزام به بیمارستان سوانح و سوختگی به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.

اما بر خلاف اظهار نظر پلیس تهران، حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که در «عملیات‌های» روز پنجشنبه «هیچ» مورد اسیدپاشی و یا انتقال به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تنها یک مورد اسیدپاشی در میدان منیریه گزارش شده بود، افزود: «با حضور تکنسین‌های اورژانس مشخص شد که این موضوع صحت نداشته و مصدومی در کار نبوده است».

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری نیز اعلام کرد که گزارشی مبنی بر مراجعه فردی که با اسید سوخته باشد، وجود ندارد.

در هفته‌ گذشته نیز خبرهای متناقضی درباره یک مورد اسیدپاشی در تهران منتشر شده بود.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران از وقوع اسیدپاشی به یک دختر جوان در تهران خبر داد و گفت که این موضوع «ناشی از اختلافات شخصی بوده‌است».

روز ۲۸ آذر اما آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، گفت که ادعای این خانم درباره اسیدپاشی دروغ بوده و او با اطلاع از حساسیت ایجاد شده در خصوص موضوع اسیدپاشی تصمیم گرفته که توجه پلیس را به موضوع جلب کند.

وی گفت که فرد دستگیر شده پیش از این، اقدام به آتش زدن خودروی این خانم کرده اما هیچگاه به وی اسید نپاشیده است.

در ماه آذر همچنین دو مورد اسیدپاشی در تهران گزارش شد.

سیامند انوری، مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، روز هشتم آذر، هنگام بازگشت به خانه خود توسط دو سرنشین یک موتورسیکلت هدف حمله با اسید قرار گرفت و در بیمارستان فارابی بستری شد.

یک روز پس از این حادثه حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری «یک پزشک و یک دانشجو» به عنوان «دو عامل» این حادثه خبر داد.

روز سوم آذر نیز فرماندهان نیروی انتظامی تهران از دستگیری یک پسر ۲۴ ساله و «دو همدست» او خبر دادند که به گفته آنان برای «جلب توجه» دختر مورد علاقه‌اش نقشه اسیدپاشی به سمت آن دختر را طراحی و با کمک دو همدستش آن را اجرا کرده‌ است.

انتشار گزارش‌ اسیدپاشی‌ها در تهران در حالی است که پس از گذشت بیش از دو ماه از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان هنوز عامل یا عوامل این اقدام دستگیر نشده‌اند، اما مهدیه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به این حادثه، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

روز دوشنبه یکم دی، صد‌ها فعال مدنی در ایران و خارج از کشور در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری ایران خواستند که از تمامی امکانات قانونی و ظرفیت‌های خود برای رهایی مهدیه گلرو بهره گیرد.

XS
SM
MD
LG