لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

هیات نظارت، پرونده روزنامه «وطن امروز» را به دادگاه فرستاد


یکی از شماره‌های روزنامه وطن امروز
یکی از شماره‌های روزنامه وطن امروز

هيات نظارت بر مطبوعات ايران، پرونده روزنامه وطن امروز را به دادگاه ارجاع داده و به خبرگزاری خبرآنلاين، هفته‌نامه ۹ دی و روزنامه قانون تذکر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این هيات در جلسه روز دوشنبه ۲۲ دی خود، تصميم گرفت تا پرونده روزنامه «وطن امروز» را به دليل آنچه «توهين به ریيس‌جمهوری از طريق درج کاريکاتور» و «تيتر اولی که در تخريب رابطه با همسايگان و در مغايرت با مصوبات شورای عالی امنيت ملی»، عنوان شده به دادگاه ارسال کند.

روزنامه «وطن امروز» که به مديرمسئولی مهرداد بذرپاش، عضو هيات ریيسه مجلس شورای اسلامی و از نزديکان محمود احمدی‌نژاد اداره می‌شود، پيش از اين به يکی از سخنرانی‌های حسن روحانی، ریيس جمهوری اسلامی ايران، با يک کاريکاتور در صفحه اول خود واکنش نشان داده بود.

آقای روحانی هفت دی‌ماه گفته بود که «اگر در کشور انواع سلاح داشته باشيم اما برای گوشت، گندم، جو و روغن به ديگران نيازمند باشيم و دست ما به بيرون دراز باشد، اقتدار حاصل نمی‌شود».

يک روز بعد، روزنامه وطن امروز، در صفحه اول خود کاريکاتور بزرگی را منتشر کرد که در آن با نمايش يک موشک، نوشته شده بود: «اينو می‌فروشيم جاش ۲۵ تن گوشت و روغن وارد می‌کنيم اقتدارمون بالا ميره!»

اين روزنامه همچنين در شماره ۱۴ دی خود، عکسی از ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در صفحه اول خود منتشر کرد و با اشاره به وخامت حال او، در تيتر بزرگی نوشت: «خبر مرگش!»

سایت «خبرآنلاين» نیز که از خبرگزاری‌های نزديک به جناح اصولگرای طرفدار دولت حسن روحانی است، روز چهارشنبه ۱۷ دی، در يادداشتی با عنوان «رمزگشايی از فساد ابوذر و سلمان در کلام ریيس جمهور»، به تندی از سپاه پاسداران و برخی از فرماندهان آن انتقاد کرد.

اين سايت بی‌آنکه به نام سپاه پاسداران اشاره کند٬ نوشت «نهادی که در کسوت ضابط قوه قضائيه، می‌تواند مانند پليس زندان و سلول داشته و افراد را بازداشت، زندانی و بازجويی» کند٬ مجموعه‌ای «خطرناک» است.

خبر‌آنلاين همچنين اين نهاد را «صاحب موشک٬ بمب و هواپيما و دارنده شرکت مخابراتی برای شنود٬ اخلال در اينترنت و ارسال پارازيت» معرفی کرد.

خبر‌آنلاين به صراحت افزود که اگر سپاه به پادگان‌ها بازگردانده نشود٬ جمهوری اسلامی بايد در انتظار «سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد» باشد.

تذکر به اين خبرگزاری توسط هيات نظارت بر مطبوعات در حالی است که ساعتی پس از آغاز اعتراض‌ رسانه‌های نزديک به سپاه پاسداران و اصولگرا، خبرآنلاين هم يادداشت خود را حذف و هم از سپاه به خاطر انتشار آن عذرخواهی کرد.

XS
SM
MD
LG