لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۶

اولاند: فرانسه هرگز تسلیم ترور و وحشت آفرینی نمی‌شود


ادای احترام فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه به پلیس‌هایی که قربانی حملات اخیر در پاریس شده‌اند
ادای احترام فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه به پلیس‌هایی که قربانی حملات اخیر در پاریس شده‌اند

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۳ دی در مراسم یادبود سه پلیسی که قربانی حملات اخیر افراط‌گرایان مسلمان در پاریس شده‌اند، تاکید کرد که فرانسه هرگز تسلیم ترور و وحشت آفرینی نمی‌شود.

در همین روز اسرائیل نیز شاهد خاکسپاری چهار یهودی بود که در حادثه گروگان‌گیری هفته گذشته در پایتخت فرانسه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند با ادای احترام به این سه پلیس گفته است که «آنها کشته شدند تا ما بتوانیم در آزادی زندگی کنیم».

وی همچنین خاطرنشان کرد که «فرانسه بزرگ و زیبا» در مواجهه با تهدید اسلام‌گرایان که «همچنان در داخل و خارج کشور باقی‌ است»، «هرگز در هم نمی‌شکند، هرگز تسلیم نمی‌شود و هرگز زانو نمی‌زند».

در حمله هفته گذشته اسلام‌گرایان افراطی به هفته‌نامه فکاهی شارلی ابدو دو نیروی پلیس به نام‌های فرانک برینکسولارو ۴۹ ساله و احمد مرابط ۴۰ ساله کشته شدند.

سومین پلیس نیز که کلاریسا ژان فیلیپ نام دارد، فردای آن روز در حمله دیگری کشته شد که مرتبط با حمله به نشریه شارلی ابدو بود.

در مجموع این حملات که با گروگان‌گیری در یک سوپرمارکت یهودی در پاریس ادامه یافت، ۱۷ نفر کشته شدند، به علاوه فرد گروگان‌گیر و دو عامل اصلی حمله به شارلی ابدو.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود بیان می‌کند که روز سه‌شنبه در اورشلیم نیز هزاران نفر در مراسم خاکسپاری چهار قربانی یهودی گروگان‌گیری یادشده حضور یافتند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در میان تشییع‌کنندگان بود خطاب به حاضران در مراسم گفت که رهبران جهان تازه دارند «تهدید افراط‌گرایی اسلامی» را در می‌یابند.

روون ریولین، رییس جمهوری اسرائیل نیز که از حاضران در این مراسم بود تاکید کرد که قابل قبول نیست یهودی‌ها بار دیگر در اروپا با ترس و لرز زندگی کنند.

وی اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که در سال ۲۰۱۵، هفتاد سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، یهودی‌ها از پیاده‌روی در خیابان‌های اروپا بترسند».

پیش از این فرانسوا اولاند تاکید کرده بود که فرانسه همچنان دشمن نژادپرستی و یهودی‌ستیزی خواهد بود.

پاریس روز یکشنبه نیز شاهد راهپیمایی اتحاد صدها هزار نفر در اعتراض به حملات اخیر در این شهر بود که رهبران و مقامات بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله اسرائیل در آن شرکت کردند.

XS
SM
MD
LG