لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

وزارت خارجه ایران: مجروح شدن قاسم سلیمانی صحت ندارد


قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران
قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران

حسين اميرعبداللهيان،معاون عربی- آفريقای وزير امور خارجه ايران، روز پنجشنبه، گزارش‌ها در مورد مجروح شدن سرلشکر قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران، را تکذيب کرد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه ایران گفت: «سردار سليمانی در سلامت کامل است و اين خبر صحت ندارد.»

خبر زخمی شدن قاسم سليمانی در شهر سامرا بر اثر حمله انتحاری گروه موسوم به «دولت اسلامی» را سايت «آلگماينه» (algemeiner) به نقل از تلويزيون اسرائيل منتشر کرده بود که در سايت فارسی زبان العربيه نيز بازتاب يافته است.

شهر سامرا در ۱۱۰ کیلومتری شمال بغداد یکی از شهرهای عمدتا سنی‌نشین محسوب می‌شود که برخی از اماکن مقدس شیعیان در آن واقع شده‌ است.

گروه حکومت اسلامی یا همان داعش سابق از ماه گذشته حملات خود را برای تصرف این شهر تشدید کرده ‌است.

برخی رسانه‌های ایران در روز ۲۱ دی از مرگ یکی از فرماندهان ایرانی حاضر در عراق به نام «مهدی نوروزی» از «اعضای شورای فرماندهی پایگاه بسیج شهید تیموری‌نیا کرمانشاه» در شهر سامرا خبر داده و از او به عنوان «مدافع حرم» نام برده بودند.

آسوشیتدپرس اخیرا در گزارشی نوشت قاسم سلیمانی بیشتر هفت ماه گذشته را برای فرماندهی شبه‌نظامیان و همکاری‌های تاکتیکی با نیروهای حکومتی در جبهه‌های عراق گذرانده است.

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گویند که برای کمک به دولت عراق در نبردها با شبه‌نظامیان اسلام‌گرای «حکومت اسلامی»، «مستشار نظامی» به این کشور فرستاده‌اند.

مقام‌های ایران پیش از این شهرهای مذهبی عراق شامل نجف، کربلا، سامرا و کاظمین را به عنوان «خط قرمز» ایران در برخورد مستقیم با گروه داعش توصیف کرده بودند.

XS
SM
MD
LG