لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۹

نبردهای «شدید» در اوکراین برای کنترل فرودگاه دونتسک


تصاویر تازه از فرودگاه دونتسک که یک هواپیمای بدون سرنشین آنها را گرفته است
تصاویر تازه از فرودگاه دونتسک که یک هواپیمای بدون سرنشین آنها را گرفته است

در حالی‌که تلاش‌هایی تازه برای از سرگیری مذاکرات صلح میان شورشیان تجزیه‌طلب هوادار روسیه و نیروهای نظامی اوکراین انجام شده، نبردها برای کنترل فرودگاه دونتسک میان دو طرف، طی یک روز گذشته به کشته شدن دست‌کم سه تن از نیروهای دولتی انجامیده است.

نبردهای روز شنبه ۲۷ دی ماه، در حالی شدت گرفته است که کنترل این فرودگاه در دست نیروهای دولتی‌ست و تجزیه‌طلبان با افزایش حملات توپخانه‌ای در تلاش برای تصاحب آن هستند.

آندی لیسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین، می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته تا روز شنبه، علاوه بر سه سربازی که کشته شده‌اند، ۱۸ سرباز دیگر نیز مجروح شده‌اند.

درگیری‌ها در اطراف فرودگاه دونتسک در شرق اوکراین از روز سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه، مجددا شدت گرفت.

پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، یک روز بعد از آن، دستور اعزام نیروهای نظامی بیشتری را به شرق اوکراین صادر کرد.

در همان روزی که نبردها برای کنترل فرودگاه دونتسک بالا گرفت، ۱۰ غیرنظامی در پی اصابت یک موشک در نزدیکی شهر ولنخووا کشته شدند. مقام‌های محلی گفته‌اند راکت احتمالا از نوع « گراد» بوده و توسط جدایی‌طلبان شلیک شده است.

۱۰ تن کشته در پی اصابت گلوله موشک به یک اتوبوس در شرق اوکراین
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:23 0:00

سخنگوی ارتش اوکراین می‌گوید حملات و آتش‌باری‌ها در فرودگاه دونتسک شدید است، اما نیروهای نظامی دولتی همچنان کنترل فرودگاه را در دست دارند.

در عین حال دیدار برنامه‌ریزی شده برای روز جمعه، میان نمایندگان دولت اوکراین، روسیه، سازمان همکاری و امنیت اروپا و رهبران جدایی‌طلب‌ها، در بلاروس، در نهایت عملی نشد.

XS
SM
MD
LG