لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۵

فرمانده سپاه، اسرائیل را به فرود «صاعقه‌های ویرانگر» تهدید کرد


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به کشته شدن محمد علی الله دادی از فرماندهان این نهاد و شش عضو گروه حزب‌الله لبنان، اسرائیل را تهدید کرد که باید منتظر به گفته او «صاعقه‌های ویرانگر» باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی جعفری روز سه شنبه ۳۰ دی در پیام خود تاکید کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخر، به گفته او «پای فروپاشی» اسرائیل خواهد ایستاد و به حمایت‌های خود از به گفته او «مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه»، ادامه خواهد داد.

گروه حزب‌الله لبنان روز ۲۸ دی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله اسرائیل به نیروهای این گروه در منطقه القنیطره، شش عضو حزب‌الله کشته شده‌اند.

گزارش‌های حاکی است که جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه یکی از فرماندهان سابق حزب‌الله نیز در این حمله کشته شده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز ۲۹ دی در اطلاعیه‌ای خبر داد که «سرتیپ محمد علی الله دادی» از فرماندهان این نیرو در پی حمله «یک هلی‌کوپتر اسرائیلی» در منطقه «قنیطره» سوریه کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسرائیل هنوز انجام این حمله را تایید یا تکذیب نکرده است.

محمد علی جعفری در پیام خود گفته است: «این شهادت‌ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آن‌ها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند».

این تهدید آقای جعفری در حالی است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعدادی از نمایندگان مجلس ایران، اسرائیل را تهدید کردند که باید منتظر حمله موشکی حزب‌الله لبنان باشد.

از جمله حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، روز دوشنبه گفته است: «حزب‌الله لبنان اگر اراده کند می‌تواند با موشک‌های دوربرد به تمام‌ پایگاه‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کند و پاسخ نظامی برای حزب‌الله ‌لبنان سخت نیست».

شیخ نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز دوم آذر، از تجهیز این گروه به موشک‌های «نقطه‌زن» ساخت ایران خبر داده بود که به گفته رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران، «می‌توانند با دقت اکثر مناطق اسرائیل را هدف قرار دهند».

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نیز هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری «‌المیادین» گفته بود: «حزب‌الله سلاح‌هایی در اختیار دارد که حتی فکر برخی از این سلاح‌ها به ذهن دشمن هم نمی‌رسد».

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه پیام خود ترکیب کشته شدگان «این واقعه» را نشانه آن دانست که «انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ متحد اسلامی شکل گرفته است».

آقای جعفری افزود: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌‌ همان طور که در صحنه‌ جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت‌های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست».

مقام‌های جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح فلسطینی و لبنانی مخالف اسرائیل به عنوان «مقاومت اسلامی» و «مبارزان مسلمان» نام می‌برند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز ۲۴ مهرماه در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، جنگ با اسرائیل را یک «جنگ سرنوشت‌ساز» توصیف کرده بود که «باید تکلیف را نهایی کند».

برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه، آنچه که حمله اسراییل به بلندی‌های جولان در سوریه و کشتن چند تن اعضای حزب‌الله لبنان و یک فرمانده سپاه پاسداران نامیدند، ‌را محکوم کرده‌اند.

وبسایت رهبر جمهوری اسلامی نیز روز سه شنبه عکسی از دیدارهای پیشین جهاد مغنیه با آقای خامنه‌ای را منتشر و از او به عنوان «فرزند امام» نام برده است.

XS
SM
MD
LG