لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۲

موشه یعلون: هرکس به اسرائیل آسیب بزند تاوان سنگینی خواهد داد


موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل
موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل

ژنرال موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید کشورش «می‌داند چگونه بر کسانی که به اسرائیل آسیب بزنند، تاوانی سنگین تحمیل کند.»

به گزارش روزنامه جروزالم پست، یعلون این سخنان را جمعه سوم بهمن در بازدید از ستاد نیروهای مستقر در مرز شمالی کشورش بیان کرد.

یعلون «سوگند» خورد که اسرائیل «هیچ تلاشی را برای لطمه به خود تحمل نکند» و «با قاطع‌ترین شیوه، اما با سنجیدگی، امنیت مردم خود را تامین کند».

وزیر دفاع اسرائیل این را نیز گفت که «دولت‌ها، رژیم‌ها و سازمان‌های آن سوی مرز» مسئول هر حمله احتمالی به اسرائیل خواهند بود.

ارتش اسرائیل در روزهای اخیر در مرز با لبنان و سوریه به حالت آماده‌باش در آمده و بر شمار نظامیان و تانک‌های مستقر در این مناطق افزوده است.

اسرائیل در روزهای گذشته سامانه «گنبد آهنین» را نیز برای رویارویی با احتمال پرتاب راکت و موشک به مرزهای شمالی‌اش مستقر کرد.

این تدابیر در پی حمله راکتی یکشنبه گذشته از یک پهپاد به چند خودروی فعالان ارشد حزب الله در منطقه «قنیطره» در بلندی‌های سوری جولان، به اجرا گذاشته شده‌است.

در آن حمله محمد علی الله دادی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران، جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، فرمانده نظامی کشته شده حزب الله، محمد حسن عیسی، فرمانده میدانی سال‌های گذشته حزب الله در میان کشته‌ها بودند.

جروزالم پست شمار کشته‌های آن حمله را دوازده نفر از نیروهای حزب الله و ایران دانسته‌است.

حزب الله، سوریه و ایران این حمله را به اسرائیل نسبت می‌دهند اما اسرائیل آن را نه تایید و نه رد کرده‌است.

به گزارش جروزالم پست، بنی گانتز، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، نیز که جمعه از نیروهای کشورش در مرزهای شمالی بازدید کرد، گفت، «شمال آرام، قوی و کاملاً آماده‌است».

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، ژنرال گانتز سفر خارجی خود را در روزهای گذشته لغو کرد تا در صورت وقوع هر احتمالی در پی وضعیت متشنج در مرزهایش با سوریه و لبنان، در اسرائیل باشد.

در همین حال، مقامات اسرائیل از ساکنان مرزهای شمالی و نیز گردشگران خواسته‌اند «به روال عادی» زندگی و گردش ادامه دهند اما «گوش‌به‌زنگ هشدارهای ارتش نیز باشند».

سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، سه‌شنبه گذشته در یک بیانیه و سپس چهارشنبه در سخنانی در تشییع محمد علی الله دادی، گفت ایران تا «فروپاشی» اسرائیل در کنار «مقاومت» می‌ایستد.

سایر بلندپایگان سپاه پاسداران نیز در روزهای گذشته به اسرائیل هشدارهای شدیدی داده و بر لزوم ادامه تلاش تا «نابودی رژیم صهیونیستی» تاکید کرده‌اند.

سردار اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه قدس سپاه، گفت «قدم به قدم به حساب صهیونیست‌ها می‌رسیم».

«یک مقام امنیتی اسرائیل» هفته گذشته به رویترز گفته بود کشورش از وجود نظامی ارشد ایرانی در خودروهای حزب الله بی خبر بوده و فکر می‌کرده که نیروهای «رده‌پایین» حزب الله در این خودروها بوده‌اند.

سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفت اسرائیل از روی «ترس» این حرف را زده‌است زیرا می‌دانسته که این نیروها «ترکیبی ایرانی - لبنانی - سوری» دارند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، هنوز به کشته شدن فعالان ارشد حزب الله واکنش علنی نشان نداده‌است.

XS
SM
MD
LG