لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

نيروی انتظامی: برپايی تجمع در شب چهارشنبه آخرسال ممنوع است


 تقی مهری، رييس پليس پيشگيری نيروی انتظامی ايران
تقی مهری، رييس پليس پيشگيری نيروی انتظامی ايران

تقی مهری، رييس پليس پيشگيری نيروی انتظامی ايران، روز يکشنبه سوم اسفندماه گفته است که برپايی تجمع برای برگزاری «آيين چهارشنبه سوری» ممنوع است و نيروهای انتظامی اجازه برگزاری تجمع در اين روز را نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، رييس پليس پيشگيری ناجا گفته است: برپايی تجمع برای برگزاری آيين چهارشنبه سوری ممنوع بوده و اجازه اين کار داده نمی‌شود. »

تقی مهری تاکيد کرده است:« در سال جاری نيز همانند هر سال نيروی انتظامی با افرادی که بخواهند برای ديگران مزاحمت ايجاد کرده و معابر اصلی را مسدود کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.»

رييس پليس پيشگيری ناجا تصريح کرده است:«در سال جاری نيز با توجه به نزديک‌شدن به چهارشنبه آخرسال برنامه‌های خاصی برای پيشگيری از ورود مواد محترقه خطرناک که موجب آسيب به نسل جوان کشور می‌شود را در دستور کار داريم.»

طی سال های اخير با نزديک شدن به پايان سال خورشيدی مقام های قضایی و انتظامی ایران همواره در خصوص برخورد با تجمع کنندگان مراسم چهارشنبه سوری هشدار داده اند.

مراسم چهارشنبه سوری در ايران هر ساله در حالی برگزاری می شود که علاوه هشدار پليس، شماری از روحانيون بلندپايه ايران برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را غيراسلامی می دانند و از مردم می خواهند که از شرکت در اين مراسم خودداری کنند.

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نيز پيشتر در سال ۱۳۸۸ فتوايی منتشر کرد که در آن آمده بود که مراسم چهارشنبه سوری «علاوه بر آنکه هيچ مبنای شرعی ندارد، مستلزم ضرر و فساد زيادی است که مناسب است از آنها اجتناب شود.»

XS
SM
MD
LG