لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

«بی‌بی‌سی» به همکاری با مجری جنجال برانگیز «تخت گاز» پایان داد


«بی‌بی‌سی» اعلام کرد که قرارداد جرمی کلارکسون، یکی از سه مجری اصلی برنامه «تخت گاز» را به دلیل حمله فيزيکی او به يکی از تهیه کنندگان این برنامه تمدید نمی‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه پنجم فروردین خبرگزاری رویترز، مسئولان «بی‌بی‌سی» سال گذشته به جرمی کلارکسون به دلیل حرف‌های نژادپرستانه او در يکی از قسمت‌های اين برنامه اخطار نهایی داده بودند.

تونی هال، مدیرکل «بی‌بی‌سی» در بیانیه‌ای گفت: «با کمال تاسف امروز به جرمی کلارکسون گفتم که بی‌بی‌سی قرارداد او را تمدید نخواهد کرد».

جرمی کلارکسون هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده است.

برنامه تخت گاز یا «تاپ گیر»، یکی از پربیننده ترین برنامه‌های بی‌بی‌سی است که در ۲۰۰ کشور جهان پخش می‌شود.

جرمی کلارکسون، یکی از سه مجری این برنامه که از دوستان نزدیک دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا است، با زبان گزنده‌اش تاکنون موجب رنجش و توهین به گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های طرفدار محیط زیست، موسسات خیریه حمایت از ناتوانان ذهنی و دوچرخه‌سواران شده است.

اکتبر سال گذشته مراحل تهیه این برنامه تلویزیونی در آرژانتین، موجب بروز برخورد دیپلماتیک بین بریتانیا و آرژانتین شد. مناسبات این دو کشور به خاطر جنگ مالویناس (فالکلند) در سال ۱۹۸۲ هميشه حساسيت برانگیز بوده است.

کارکنان و گروه فیلمبرداری برنامه «تاپ گیر» که یک خودروی پورشه با شماره پلاک (H982 FKL) همراه داشتند، مجبور به ترک آرژانتین شدند. این شماره پلاک که به گفته بعضی اشاره‌ای به جنگ جزایر مالویناس بود، خشم گروهی از مردم آرژانتین را برانگيخته بود.

مدیرکل بی‌بی‌سی در بیانیه خود گفت برای اخذ این تصمیم ملاحظات بسیاری را در نظر گرفته است و با توصیف جرمی کلارکسون به عنوان «فردی با استعداد فراوان» افزود که همچنان از طرفداران او باقی خواهد ماند.

او گفت: «می دانم این برنامه تا چه اندازه پرطرفدار است و همچنین آگاهم که همه با تصمیم من موافق نخواهند بود».

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از یک میلیون نفر در سراسر دنیا با امضای یک طومار آنلاین در حمایت از جرمی کلارکسون از «بی‌بی‌سی» خواستند با رفع تعلیق، او را دوباره به سر کار برگرداند.

بی‌بی‌سی می‌گوید که اوایل ماه جاری، در جریان فیلمبرداری این برنامه در هتلی در شمال انگلیس، جرمی کلارکسون به «اوشن تایمون» يکی از تهیه کنندگان برنامه حمله فیزیکی و لفظی کرده که موجب تورم و خونریزی در ناحیه دهان او شد.

در بخش دیگری از این گزارش گفته شده است: «حمله لفظی شامل دشنام و تهدید به اخرج اوشن تایمون بود و مدت طولانی، همزمان با حمله فیزیکی و پس از آن ادامه داشت».

جرمی کلارکسون شخصا این برخورد را به «بی‌بی‌سی» گزارش داده بود و نسبت به گفته‌های اوشن تایمون و یا شاهدان این حادثه شکایت یا اعتراضی ندارد.

XS
SM
MD
LG