لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

سپاه پاسداران از «انهدام یک تیم تروریستی» در جنوب شرق ایران خبر داد


«قرارگاه قدس» نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد صبح دوشنبه، هفدهم فروردین، در حمله به «یک تیم تروریستی» در جنوب شرق ایران اعضای این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش سپاه‌نیوز و خبرگزاری ایرنا، در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، این گروه «وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در منطقه» معرفی شده است.

بنابر همین گزارش، محل این عملیات «قصر قند» و «نیک‌شهر»، در استان سیستان و بلوچستان ذکر شده است.

اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران بدون ذکر جزئیات بیشتر، تنها اشاره کرده است که «این عملیات پس از یک سلسله عملیات شناسایی، تعقیب و گریز طی روزهای اخیر انجام و مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی آنان به دست رزمندگان این قرارگاه افتاد».

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره درگیری‌های مسلحانه در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

از جمله محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج ایران، روز جمعه ۲۹ اسفند، خبر داد که سه مأمور نیروی انتظامی با بمب‌های ساخته «تروریست‌ها» جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر، یازدهم دی، یک معلم و یک عضو نیروی بسیج در روستای نصیرآباد، نزدیک به شهر راسک، به دست دو موتورسوار به قتل رسیدند.

پس از ترور این افراد، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان پانزدهم دی، از دستگیری اعضای «یک گروه تروریستی» در ارتباط با این ترور خبر داد.

با این حال حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران، ۲۵ اسفند گفته بود که تعدادی از اعضای گروه‌های «ضد انقلاب و اشرار» در غرب و جنوب ایران از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان خود را «تسلیم» کرده‌اند.

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، نیز در همان تاریخ خبر داد که از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا اواخر اسفند همان سال، ۶۴ امان‌نامه برای «اشرار نادم» صادر شده است.

XS
SM
MD
LG