لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

اوباما: تغييرات آب و هوايی بزرگترين تهديد برای کره زمين است


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا
باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز شنبه ۱۸ آوريل گفته است که مساله تغييرات آب و هوايی جدی ترين تهديد برای کره زمین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در سخنرانی هفتگی خود و در آستانه «روز جهانی زمين»، گفته است:«امروز تهديدی بزرگتر از تهديد تغييرات آب و هوايی برای کره زمين وجود ندارد.»

۲۲ آوريل روز جهانی زمين است و يکی از محور های اصلی سخنرانی هفتگی رييس جمهوری آمريکا نيز به اين موضوع اختصاص داشت.

رييس جمهوری آمريکا همچنين در سخنرانی خود تصريح کرد:« ديگر نمی توان تغييرات آب و هوايی را انکار کرد يا آن را ناديده گرفت.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمريکا بعد از چين بيشترين ميزان توليد گازهای گلخانه ای را دارد و باراک اوباما متعهد شده است که کشورش ميزان انتشار گازهای آلاينده را بين سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۲۵ به ميزان ۲۶ تا ۲۸ درصد کاهش دهد.

رييس جمهور آمريکا همچنين گفته است:اين مساله، موضوعی بزرگتر و فراتر از دوران رياست جمهوری من است.

باراک اوباما اضافه کرده است: ما تنها يک کره زمين داريم. من می خواهم در آينده هنگامی که با فرزندان و نوه هايم روبه رو می شوم بتوانم بگويم، هر آنچه که می توانسيتم برای محافظت از کره زمين انجام دادم.

سال گذشته سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌ها برای جلوگيری از پديده گرمايش زمين کافی نيست و به اقدامات بيشتری طی سال‌های آينده نياز است.

سازمان ملل متحد گفته بود به رغم قول مساعد کشورها مبنی بر کاهش انتشار دی اکسيد کربن در جو، کره زمين هنوز با چالش بزرگ گرمايش دست و پنجه نرم می‌کند.

در متن گزارش منتشر شده توسط برنامه محيط زيست سازمان ملل و موسسه منابع دنيا آمده است که به رغم قول مساعد آمريکا، چين و اتحاديه اروپا پديده انتشار گاز دی‌اکسيد کربن در فضا تا سال ۲۰۵۰ همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و پس از آن ديگر برای هر گونه اقدام پيشگيرانه‌ای دير شده است.

طبق این گزارش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۵۰ بايد دستکم پنجاه درصد کاهش يافته باشد.

XS
SM
MD
LG