لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۴

گروه «جیپسی کینگز» در راه ایران


به گفته رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در صورت انجام موافقت‌های نهایی از سوی مراجع ذی‌ربط، گروه «جیپسی کینگز» اواخر اردیبهشت‌ماه در تهران به اجرای کنسرت خواهند پرداخت.

گفته می‌شود در صورت موافقت برخی نهادها مانند اداره اماکن،‌ کنسرت گروه معروف اسپانیایی «جیپسی کینگز» طی روزهای ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

پیشتر و در روزهای ۲۳ تا ۲۶ مهرماه سال گذشته،‌ کیتارو، آهنگساز و نوازنده سرشناس ژاپنی درهمین سالن به اجرای برنامه پرداخته بود.

بعد از کنسرت کیتارو،‌ در حالی که گفته می‌شد قرار است مقدمات حضور «یانی» و گروهش برای اجرای کنسرت در ایران مهیا شود، خبر آمده که «جیپسی کینگز» در تهران روی صحنه خواهد رفت.

پیروز ارجمند، رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، در مورد اجرای «جیپسی کینگز» در تهران اعلام کرد: «این گروه موسیقایی تمایل خود را برای برگزاری کنسرت در ایران اعلام کرده و ما هم موافقت‌های اولیه را انجام دادیم که اگر بتوانیم بقیه استعلام‌ها را بگیریم و موافقت‌های نهایی از سوی مراجع ذیربط را دریافت کنیم، به‌زودی مجوز نهایی کنسرت صادر می‌شود؛ اگر اتفاقی نیفتد، کنسرت این گروه اواخر اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار خواهد شد.»

از سوی دیگر سایت موسیقی ما،‌ سایت تخصصی موسیقی در ایران، در گزارشی اعلام کرده است که کنسرت «جیپسی کینگز» بین روزهای ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

آقای ارجمند، در گفت‌وگوی دیگری که با این سایت انجام داده، ‌اعلام کرد که برای صدور مجوز اجرای این گروه، از ۵ ماه پیش اقداماتی انجام شده است.

رئیس دفتر موسیقی در مورد این‌که چرا این اقدامات در سکوت خبری برگزار شده،‌ گفت:‌ «سبک ما این است که ترجیح می‌دهیم تا ماجرا به قطعیت نرسیده آن را رسانه‌ای نکنیم و اگر چیزی قطعی شد، اعلام کنیم که البته حالا شما از یکی از آنها باخبر شده‌اید.»

رئیس دفتر موسیقی ارشاد، در مورد نحوه ارتباط و دعوت از این گروه اسپانیایی اعلام کرد:‌ «در سال گذشته چندین گروه ایرانی در اسپانیا برنامه اجرا کرده و ما همکاری‌ها و ارتباطات بسیاری خوبی با خانه آسیایی در اسپانیا داشتیم؛ یعنی اگر یک یا دو گروه از اسپانیا به ایران می‌آید، به ازای آن چندین گروه ایرانی در اسپانیا برنامه اجرا کردند.»

بخش پایانی گفت‌وگوی آقای ارجمند، به آخرین وضعیت ‌کنسرت «یانی» که از چندماه پیش زمزمه‌های برگزاری آن به گوش می‌رسد، اختصاص داشت.

او دراین‌باره گفت:‌ «مورد این اجرا را شرکت برگزارکننده پیگیری می‌کند و به‌هرحال یک‌سری موارد حقوقی و توافقات خود شرکت با یانی وجود دارد که ابتدا باید به نتیجه برسد.»

رئیس دفتر موسیقی در پایان اعلام کرد: «به دلیل این‌که دستمزدهای هنرمندان بین‌المللی قابل توجه است و شرکت برگزار کننده باید تمام محاسبات مالی‌اش را در نظر بگیرد تا توجیه مالی برای حمایت و برگزاری کنسرت داشته باشد، هر زمانی که خودشان به توافق برسند ما هم بقیه کارها را انجام می‌دهیم.»

گروه موسیقی «جیپسی کینگز» از معروف‌ترین گروه‌های موسیقی در جهان است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. اعضای این گروه با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و به گفته خودشان از دانش موسیقی آکادمیک بی‌اطلاع هستند.

اولین آلبوم گروه «جیپسی کینگز» در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد و تاکنون بیش از ۱۵ آلبوم از این گروه منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG