لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۵

«مدل موی شیطانی» در آرایشگاه‌های مردانه ایران ممنوع شد


مدل موی موسوم به تاج خروسی
مدل موی موسوم به تاج خروسی

مصطفی گواهی، رییس اتحادیه آرایشگران مردانه در ایران گفته که انجام یک سری از خدمات از جمله «مدل موی شیطانی، خالکوبی، سولاریوم و برداشتن زیر ابرو» ممنوع است و جواز واحدهای «متخلف» لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای گواهی روز روز ۱۴ اردیبهشت گفته است: «اگر واحد صنفی قوانين نظام اسلامی را زيرپا گذاشته و در اصلاح موی سر از مدل‌های غربی پيروی کند و مدل‌هايی مثل شيطان پرستی يا مواردی از اين قبيل را ارائه کند بعد از تعهد اوليه و در صورت تکرار، جواز کسب آن ها را باطل خواهيم کرد و به هيچ عنوان به آن‌ها اجازه فعاليت دوباره داده نمی‌شود».

آقای گواهی اشاره دقیق‌تر و جزیی‌تری به این که «مدل موی شیطانی» چه نوع مدل مویی است، نکرده است. برخی از وب‌سایت‌های ایرانی مدل موی معروف به «تاج خروسی» و برخی دیگر «موهای بلند» را به عنوان مدل «موی شیطانی» معرفی کرده‌اند.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه همچنین گفته است: واحدهای آرایشگران مردان که اقدام به «برداشتن زیر ابرو، سولاریوم و خالکوبی» کنند مرتکب تخلف شده‌اند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مصطفی گواهی افزوده است: «پس از مشخص شدن واحد متخلف، تذکر داده شده و تعهد اولیه گرفته می‌شود ولی اگر تکرار کنند، جواز آن‌ها را لغو کرده و دیگر اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهیم داد».

پس از انقلاب اسلامی در ایران مبارزه با آرایش، زیبایی و پوشش همواره تحت عنوان «مبارزه با نمادهای غربی» انجام شده است. برخورد با پوشیدن شلوار جین، فشار برای جلوگیری از گسترش مدل‌های موی غربی و جلوگیری از پوشش برخی مانتوها از جمله این موارد بوده است.

همچنین هر ساله و با فرا رسیدن فصل تابستان، سختگیری‌ها در مورد حجاب و پوشش زنان هم از سوی نیروهای انتظامی شدت می‌گیرد.

چندی پیش و در قزوین، شماری از تندروها نامه‌ای سرگشاده نوشته و در آن با انتقاد از «موسسات زیبایی برای زنان» گفتند که «اپیلاسیون و ماساژ، اباحه‌گری است».

به دنبال انتشار این نامه سرگشاده، دادستانی قزوین حکم به غیرقانونی بودن اپیلاسیون زنان در آرایشگاه‌های این شهر داد.

XS
SM
MD
LG