لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

غرق شدن قایق در آب‌های ایتالیا جان «۴۰ مهاجر دیگر» را گرفت


مهاجران نجات‌یافته از غرق قایق در آب‌های ایتالیا. ۳ مه ۲۰۱۵
مهاجران نجات‌یافته از غرق قایق در آب‌های ایتالیا. ۳ مه ۲۰۱۵

روز سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت، خبر رسید که غرق شدن یک قایق بادی با ۱۳۷ نفر سرنشین در نزدیکی‌های سواحل ایتالیا باعث مرگ «حدود ۴۰ نفر» پناهجوی سوار بر این قایق شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس، با خالی شدن باد این قایق تعداد زیادی از سرنشینان به آب ریخته شده‌اند و تا زمانی که قایق‌های نجات به محل حادثه برسند «حدود ۴۰ نفر» در آب غرق شده‌ بودند.

به نوشته خبرگزاری‌ها، این حادثه روز یک‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت، در آب‌های بین لیبی و جزیره سیسیل ایتالیا رخ داده‌ است.

یک کشتی تجاری که برای نجات بازماندگان این حادثه به محل رفته بود سرنشینان زنده‌مانده را روز سه‌شنبه به شهر ساحلی کاتانیا در سیسیل رساند.

طی روزهای اخیر و با گرم‌تر شدن هوا و آرام بودن دریا، شمار قایق‌های حامل پناهجویان که از سواحل آفریقا راهی ایتالیا می‌شوند نیز افزایش چشمگیری یافته‌ است.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرده‌ است که طی سه روز، از جمعه این هفته تا یک‌شنبه، نزدیک به هفت هزار نفر از این مهاجران را در آب‌های ساحلی نجات داده‌ است.

طی ماهی که گذشت تنها در یکی از سوانح مربوط به غرق یک کشتی در نزدیکی لیبی در حدود ۸۰۰ مهاجر غرق شدند و این در حالی بود که چند روز پیش از آن نیز، ۴۰۰ نفر دیگر در یک حادثه دیگر با قایق در همین مسیر جان خود را از دست دادند.

از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۱۷۵۰ نفر از پناهجویان راهی اروپا، در آب‌های میان لیبی و ایتالیا غرق شده‌اند.

پس از مخابره این خبرها، اتحادیه اروپا یک نشست اضطراری برگزار کرد که در آن توافق شد تا به منظور تسریع عملیات نجات، بر تعداد قایق‌ها و هواپیماهای گشتی دریای مدیترانه افزوده شود.

XS
SM
MD
LG