لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

نرگس محمدی هشدار داده که «اعتصاب غذا می‌کند»


تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، خبر داده که خانم محمدی تهديد کرده است در صورتی که «داروهای اصلی» خود را در زندان دريافت نکند، «ناچار به اعتصاب غذا خواهد بود.»

آقای رحمانی، يکشنبه ۲۷ ارديبهشت در صفحه فيسبوک خود نوشته که همسرش پنج نوع دارو مصرف می‌کند اما اين داروها را هنگام ورود به زندان از او گرفته‌اند و دو قلم آن را نيز برای مصرف به نرگس محمدی نداده‌اند.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ايران است که سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت در خانه‌اش بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شد.

خانم محمدی پيش از اين در مصاحبه‌ای با راديو فردا، اتهامات خود را «اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی»، «تبليغ عليه نظام» و تاسيس گروه «لگام» که برای لغو مجازات اعدام فعاليت می‌کند، عنوان کرده بود.

اين فعال حقوق بشر که مادر دو فرزند است، از بيماری‌های مختلفی رنج می‌برد.
محمد نوری‌زاد، نويسنده و فعال سياسی منتقد جمهوری اسلامی، خبر داده که پزشکی قانونی به طور رسمی اعلام کرده است نرگس محمدی به دليل بيماری نمی‌تواند در زندان باشد.

تقی رحمانی نيز با بيان اينکه همسرش برای دومين بار با فرزندانش ملاقات داشته، افزوده که بيماری او «در حال حاد شدن است» و «در همين چند روز هم حال او به وخامت رفته است».

به نوشته آقای رحمانی، نرگس محمدی گفته که «در صورت عدم تحويل داروهای اصلی وی که از سوی پزشک متخصص برای او تجويز شده است، ناچار به اعتصاب غذا خواهد بود.»

آقای نوری‌زاد نيز در صفحه فيسبوک خود خبر داده که همراه با محمد ملکی، گوهر عشقی و تعدادی ديگر از فعالان سياسی و اجتماعی، روزانه به مقابل زندان اوين می‌روند و خواستار آزادی خانم محمدی می‌شوند.

زندانی کردن این فعال حقوق بشر، با اعتراضاتی در خارج از ایران از جمله در پارلمان اروپا نیز مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG