لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۵

دیوان عالی کشور حکم اعدام ضارب یک بسیجی را تایید کرد


ديوان عالی ايران، حکم اعدام احسان.ش، جوانی را که سال‌ها پيش ضرباتی را با چاقو به يک بسيجی وارد کرده بود، تاييد کرده است. تاييد اين حکم در حالی صورت می گيرد که علی خليلی، بسيجی مضروب، ديه جراحات خود را دريافت و رضايت خود را از ضارب اعلام کرده بود.

حسين اصغرزاده، قاضی اين پرونده، شنبه دوم خرداد به واحد مرکزی خبر گفته که با تاييد حکم اعدام احسان.ش در ديوان عالی کشور، اين حکم هم‌اکنون «لازم‌الاجرا» است.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه کيفری استان تهران نيز در همين روز به خبرگزاری تسنيم گفته است که اين پرونده «طی روزهای آينده برای طی تشريفات قانونی اجرای حکم، به واحد اجرای احکام ارسال می‌شود.»

علی خليلی، بسيجی، ۲۵ تير ماه سال ۱۳۹۰ در يک درگيری خيابانی که به گفته خود او برای «امر به معروف و نهی از منکر» بوده زخمی شد. آقای خليلی پس از مدتی بهبود يافت و حتی چند بار با پای پياده به کربلا رفت.

آقای خليلی، چهارم فروردين ۱۳۹۳ يعنی حدود سه سال پس از درگيری درگذشت.

صدور حکم اعدام برای احسان‌.ش به جرم قتل اين بسيجی در حالی است که به گفته سخنگوی وقت قوه قضائيه، علی خليلی کمتر از سه ماه پس از صدور حکم، «رضايت قطعی و بدون قيد و شرط» خود از ضارب را اعلام کرد.

آنگونه که حامد صفری، وکيل خانواده اين بسيجی اعلام کرده، او بابت رضايت دادن، ۳۵ ميليون تومان ديه دريافت کرده بود.

آقای صفری در گفتگو با خبرگزاری تسنيم تاييد کرده بود که صدور حکم قصاص برای احسان‌.ش به خاطر «همان حکم قبلی» است که آقای خليلی پيشتر رضايت رسمی خود را درباره آن اعلام و ديه آن را دريافت کرده بود.

XS
SM
MD
LG