لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

انتقال زهرا رهنورد به بیمارستان برای عمل چشم


بر اساس گزارش‌ها از ایران، زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، شامگاه چهارشنبه، ششم خرداد، به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته است. آقای موسوی همسر خود را تا بیمارستان همراهی کرده است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، این عمل جراحیتوسط «پزشک معتمد دولت و محصوران» انجام شده و میرحسین موسوی نیز همسر خود را در انتقال به بیمارستان همراهی کرده است.

بر اساس این گزارش، «زندانبانان» انتقال خانم رهنورد به بیمارستان را به خانواده و فرزندان وی «اطلاع ندادند» و دختران وی بعد از عمل جراحی در تماس تلفنی با پدر خود از «انجام موفقیت‌آمیز عمل» مطلع شده‌اند.

زهرا رهنورد روز جمعه، ۱۸ مهر ۹۳، نیز در بیمارستان نور تهران مورد عمل جراحی چشم قرار گرفته بود.

حسن قاضی‌‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در دولت حسن روحانی، رئیس و از پزشکان بیمارستان چشم ‌پزشکی نور تهران است.

میرحسین موسوی نیز ۲۵ اردیبهشت ۹۳، به دلیل نارسایی قلبی و همچنین ۲۹ شهریورماه همان سال برای جراحی چشم به بیمارستان منتقل شده بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده و هم اکنون در منزل خود در حصر به سر می‌برد.

خانواده این سه نفر در سال‌های گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

از جمله نرگس موسوی، دختر کوچک زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۹۳، از «نگرانی‌های جدی» از وضعیت جسمانی خانم رهنورد خبر داده و این وضعیت را «حاصل سخت‌گیری و اهمالی» دانسته بود که در مدت حصر با مادرش شده ‌است.

در همین حال وب‌‌سایت کلمه روز یک‌شنبه، ۲۳ فروردین، با اشاره به ملاقات میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با فرزندان‌شان در اولین روز سال جدید تاکید کرده بود که پیگیری سلامتی و وضعیت درمانی آنان در «تعلیقی نگران‌‌کننده» قرار دارد.

XS
SM
MD
LG