لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

سپاه گفته‌های سخنگویش در مورد بازدیدهای هسته‌ای را تکذیب کرد


رمضان شریف
رمضان شریف

پایگاه خبری سپاه پاسداران ایران، از قول یک مقام روابط عمومی این نهاد، سخنان منتشر شده از قول سخنگوی آن در مورد مذاکرات هسته‌ای و مسائل مربوط به بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی را تکذیب کرد.

این تکذیبه در آخرین لحظات روز ۱۸ تیر ماه بر وب‌سایت این نهاد قرار گرفته است.

در توضیح کوتاهی در این مورد، با اشاره به انتشار اخباری که به گفته‌های رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه، در مورد بازدید از اماکن نظامی و هسته‌ای باز می‌گردد، آمده «اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی تکذیب شده و ایشان در نشست خبری خود پیرامون تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس هیچ‌گونه اظهار نظری در این خصوص نداشته‌اند».

در همان روز ۱۸ تیر ماه، رسانه‌های داخل ایران از قول آقای شریف نقل کرده بودند که این نهاد به «هیچ‌ وجه» به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از «اماکن نظامی» را نخواهد داد.

او تاکید کرده بود که مقام‌های ایرانی نیز چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

این موضوع در حالی بیان‌ شده بود که مقام‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تازگی از پیشرفت در روند همکاری‌های خود و رسیدن به تفاهم برای حل اختلافات باقی‌مانده سخن گفته‌اند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، به آن اشاره شده، و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال‌هاست در پی پاسخی برای آنهاست، «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای تهران در گذشته است.

طی دیدارهای اخیر مقام‌های نهاد بین‌المللی و مقام‌های ایرانی، با خوشبینی به این موضوع پرداخته شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ۱۵ تیر ماه گفته بود در سفر اخیر هیئت آژانس به تهران، «با دستیابی به تفاهم اصولی در مورد جدول موضوعات و زمانبندی همکاری مشترک، گام مهمی در مسیر حل‌و‌فصل موضوعات باقیمانده» برداشته شده است.

یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ۱۳ تیر ماه از احتمال آماده شدن گزارش این سازمان در باره ابعاد احتمالی نظامی در برنامه اتمی تهران، تا پایان سال جاری سخن گفته بود.

XS
SM
MD
LG