لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

اوباما: شعار «مرگ بر آمریکا» باور همه مردم ایران نیست

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در یک سخنرانی که در «دانشگاه آمریکن» در واشینگتن ایراد کرد بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد و در عین حال گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» باور همه مردم ایران نیست.

آقای اوباما گفت که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به مراتب برای اسرائیل و آمریکا، خطرناک‌تر از ایرانی است که در نهایت از تحریم‌ها رهایی می‌یابد.

باراک اوباما: اینکه تندروها در ایران شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، به این معنا نیست که همه ایرانی‌ها چنین عقیده‌ای دارند.

باراک اوباما: تندروها در ایران و جمهوریخواهان هدف‌های مشترکی برای مخالفت با این توافق دارند.

رییس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که با رد توافق هسته‌ای در کنگره، تنها گزینه‌ای که باقی می‌ماند جنگ است، و اضافه کرد: «با کلمات بازی نکنیم، تنها گزینه‌هایی که در نهایت با آن روبه‌رو هستیم، انتخاب بین دیپلماسی یا نوعی از جنگ است».

رییس جمهوری آمریکا: اگر ایران در یک دهه آینده توافق هسته‌ای را نقض کند، تمام تحریم‌ها باز خواهند گشت.

او در عین حال اضافه کرد که «ما همچنان به وضع تحریم در مواردی که ایران به حمایت از تروریسم یا نقض حقوق بشر بپردازد، ادامه خواهیم داد».

باراک اوباما: این توافق تمام مسیرهای مخفی که ایران برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های هسته‌ای خود در گذشته استفاده می‌کرد، را خواهد بست.

آقای اوباما افزود: کسانی که خواهان تشدید تحریم‌ها هستند، مردم ایران را در نظر نمی‌گیرند.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که بدون این توافق، کنگره «نه تنها راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نمی‌کند، بلکه آن را تسریع خواهد کرد».

آقای اوباما گفت که توافق به دست آمده با ایران، نه تنها بهترین گزینه در میان گزینه‌های موجود است، بلکه قوی‌ترین توافق منع اشاعه است که تا کنون مورد مذاکره قرار گرفته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG