لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۴

امتناع هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استیضاح وزرای اقتصاد و ورزش


رئیس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کردند که هیئت رئیسه مجلس طرح استیضاح دو وزیر دولت حسن روحانی را اعلام وصول نخواهد کرد.

تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در صدد استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی و وزیر ورزش و جوانان برآمده‌اند. در این راستا بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در مجلس روز چهارشنبه، ۲۸ مرداد خبر داد که طرح استیضاح محمود گودرزی، وزیر ورزش و امور جوانان، به امضای بیش از ۴۵ نماینده رسیده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای نعمتی در جلسه روز چهارنشبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس گفت که اگر حدود ۱۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاحی را امضا کنند، هیئت رئیسه موظف است استیضاح را اعلام وصول کند.

اما علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، پاسخ داده است که «هیئت رییسه مجلس دیگر نمی‌تواند طرح‌های استیضاح را اعلام وصول کند بلکه آنها را برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع می‌دهد».

محمد نعمتی در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم علت طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان را «عزل و نصب‌های غیرکار‌شناسی، عدم رعایت صلاحیت در انتخاب مدیران، عدم نظارت بر قرارداد‌ها و دلال بازی‌ها، عدم توجه به ورزش همگانی در کشور، عدم نظارت بر نحوه فعالیت مربیان خارجی و دخالت در عزل و نصب‌های فدراسیونی» عنوان کرده است.

در همین حال محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیئت رئیسه مجلس روز چهارشنبه جلسه‌ای میان علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی و طراحان استیضاح او برگزار شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای ترابی‌فرد که با تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی گفت‌وگو می‌کرد، تأکید داشت که «فعلاً طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام وصول نمی‌شود تا نقشه راه قابل قبولی به دست آید».

به گفته وی، «طرح این استیضاح به ‌معنای مقصر دانستن وزیر امور اقتصادی و دارایی نیست برای این بوده که مشکلات مردم را منتقل کنند و طرح سؤال موجب شفاف شدن مسئله می‌شود».

آقای ابوترابی‌فرد علت پافشاری نمایندگان برای استیضاح علی طیب‌نیا را «اختلال مؤسسات مالی و اعتباری مجاز غیرمجاز در نظام اقتصادی کشور» عنوان کرده است.

مجلس ایران به تازگی برای سومین بار به آقای طیب‌نیا کارت زرد داده است، امری که زمینه استیضاح وی را فراهم می‌آورد.

XS
SM
MD
LG