لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

رفسنجانی: آنها که احمدی‌نژاد را تا حد تقدس بالا بردند پاسخ بدهند


اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به گفته‌های فرمانده سابق نیروی انتظامی ایران تصمیم محمود احمدی‌‌نژاد به بازداشت محمد خاتمی را «توطئه»ای برای «کم کردن نقش روحانیت» در کشور دانست، توطئه‌ای که به گفته او قبلاً هم «گوشه‌‌هایی» از آن «افشا شده بود».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران عصر روز دوشنبه، دوم شهریور، در جمع گروهی از روحانیون اضافه کرد: «یک بار که نارضایتی علما از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برخی رسانه‌ها پخش شده بود، از نزدیکان این طیف می‌گفتند باید امام زمان بیاید تا گردن خیلی از این علما را بزند.»

لینک مستقیم

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، روز ۳۱ مردادماه گفته بود که محمود احمدی‌نژاد در واکنش به راهپیمایی اعتراضی ۲۵ خرداد سال ۸۸، خواستار بازداشت محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، شده است.

اما دفتر محمود احمدی‌نژاد این گفته‌های آقای احمدی مقدم را «بی‌‌اساس» و «کاملاً خلاف واقع و نادرست» خواند و آنها را رد کرد.

اشاره آقای هاشمی رفسنجانی درباره واکنش نزدیکان محمود احمدی‌نژاد به مخالفت روحانیون با حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌تواند به سخنان جواد شمقدری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، باشد که بر اساس گزارش‌هایی در چند وب‌سایت گفته بود: «وقتی امام زمان ظهور کنند، اول گردن همین علما را می‌زند.»

آقای هاشمی رفسنجانی صبح روز دوشنبه نیز در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد گفت که با «صراحت بیان» می‌گفتند که مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست‌های آن را «قبول نداریم» و در عمل هم به گونه‌‌ای رفتار کردند که مصوبات مجمع به نتیجه نرسد.

وی با ابراز «تأسف» از سخنان «نسنجیده‌ای» که به گفته او در دولت سابق به دلیل «حمایت‌های سیاسی از یک جریان» از تریبون‌های رسمی کشور پخش می‌شد افزود: «درباره یارانه... ناگهان اعلام شد پول امام زمان است و مردم برای برکت دیگر پول‌های خود آن را هزینه نکنند.»

محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری خود پول یارانه‌های نقدی را «پول امام زمان» خوانده و از مردم خواست که آن را جدا از دیگر پول‌های خود نگهداری کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد که کسانی که محمود احمدی‌نژاد را «تا حدّ تقدس بالا می‌بردند، پاسخ بدهند که چگونه به خود اجازه دادند تا چنین انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد شود».

آقای هاشمی رفسنجانی در خردادماه نیز گفته بود که روحانیت در معرفی و حمایت محمود احمدی‌نژاد «مقصرند» و هنوز هم «خیلی‌هایشان» دست از حمایت از او برنداشته‌اند.

این گفته آقای هاشمی رفسنجانی در حالی است که برخی از اصولگرایان و نزدیکان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، همچنان از دولت آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کنند.

از جمله رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بارها تأکید کرده است که نباید در خصوص دولت محمود احمدی‌‌نژاد که او آن را «دوره هشت ساله اصول‌گرایی» نامیده ‌است، سیاه‌نمایی شود.

رهبر جمهوری اسلامی نیز در روز پنجم شهریور ۹۳ در دیدار با اعضای هیئت دولت حسن روحانی گفت که انتقاد از دولت‌های گذشته «نباید حالت اغراق‌‌آمیز و تخریب» پیدا کند، زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می‌‌گذارد و آنان را نسبت به آینده نامطمئن می‌کند.

XS
SM
MD
LG