لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

تازه‌ترین آمار قربانیان ایرانی حادثه منا؛ ۱۳۱ کشته و ۶۰ مجروح


در تازه‌ترین گزارش در ارتباط با حادثه مرگبار رمی جمرات در عربستان، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران، تعداد کشته‌شدگان ایرانی این حادثه را ۱۳۱ نفر اعلام کرده است.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، با مخابره این خبر به نقل از این مقام ایرانی، از زخمی شدن ۶۰ زائر ایرانی در این حادثه خبر داده، و نوشته است که ۵۵ تن از مجروحان حادثه در درمانگاه‌های ایرانی مستقر در مکه و منا، و پنج تن در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

به گفته سعید اوحدی، از میان ۱۳۱ زائر ایرانی که در این حادثه کشته شده‌اند، شش نفر هنوز شناسایی نشده‌اند.​

در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته است که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور پس از اطلاع از حادثه امروز در تماس با سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، و سفیر ایران در عربستان سعودی، دستور لازم برای به‌کارگیری تمامی امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان ایرانی را صادر کرده است.

آقای جهانگیری، همچنین دستور داده است که با فوریت ستادی ویژه در وزارت امور خارجه «برای تسریع در انجام هماهنگی‌های لازم و امدادرسانی مؤثرتر» تشکیل شود.

روز پنجشنبه، در جریان برگزاری مراسم رمی جمرات در منا که میلیون‌ها زائر در آن شرکت کردند، صد‌ها تن به دلیل ازدحام جمعیت، زیر دست و پا ماندند و کشته و زخمی شدند.

سازمان دفاع مدنی عربستان سعودی، آخرین آمار قربانیان مراسم «رمی جمرات» در منا در روز پنجشنبه دوم مهر را بیش از ۷۰۰ نفر کشته و ۸۶۳ نفر زخمی اعلام کرده است و اعلام شده که بیشتر این قربانیان، افراد مسن هستند.

XS
SM
MD
LG