لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۷

حسینیان: اگر کاره‌ای بودم صالحی را داخل راکتور اراک دفن می‌کردم


جدال لفظی روح‌الله حسینیان (روحانی ایستاده) با علی اکبر صالحی که انگشت اشاره به سمت او نشانه رفته است.
جدال لفظی روح‌الله حسینیان (روحانی ایستاده) با علی اکبر صالحی که انگشت اشاره به سمت او نشانه رفته است.

در حالی که برخی نمایندگان مجلس تهدید روح‌الله حسینیان مبنی بر «دفن کردن» علی اکبر صالحی و محمد جواد ظریف در راکتور اتمی اراک و «ریختن» سیمان روی آنان را شوخی خوانده بودند، آقای حسینیان روز سه‌شنبه تاکید کرد که این تهدید «کاملا جدی» بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، روح‌الله حسینیان نماینده عضو جبهه پایداری در جلسه روز یکشنبه مجلس به علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، گفته بود که اگر توافق اتمی وین به نتیجه برسد، «تو را در رآکتور اراک دفن می‌کنم و رویت سیمان می‌ریزم».

مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز تایید کرده بود که تهدید به مرگ در مجلس، شامل محمدجواد ظریف وزیر خارجه هم شده است.

حمید رسایی دیگر عضو جبهه پایداری در مجلس، روز دوشنبه در وب‌سایت خود گفته‌های آقای حسینیان را «شوخی» خوانده و آقای صالحی را به «مظلوم‌نمایی از تریبون مجلس» متهم کرده بود.

با این حال به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای حسینیان، روز سه‌شنبه ۲۱ مهر اعلام کرد: «به خاطر صحبت‌هایم خطاب به صالحی عذاب وجدان ندارم و این صحبت‌ها کاملا جدی بود».

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است: پس از تفاهم اتمی لوزان به علی اکبر صالحی گفته که شما «کارخانه آب سنگین اراک که تولیدکننده پلوتونیوم بوده است را از بین برده‌اید» و باعث شده‌اید که اسرائیل ایران را «هر دقیقه به بمباران هسته‌ای تهدید می‌کند».

آقای حسینیان تاکید کرد که در آن زمان به محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی گفته است اگر آمریکا یا اسرائیل به دلیل توافق اتمی وین به ایران حمله کنند، «مردم شما را دستگیر خواهند کرد و محاکمه خواهید شد و اگر من کاره‌ای بودم آقای صالحی را محکوم می‌کنم سیمان‌هایی که در قلب رآکتور اراک ریخته، بیرون آوَرَد و خودش را داخل رآکتور کرده و سیمان به اطرافش تزریق کند».

این نماینده مجلس همچنین تایید کرد که در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، این تهدید را در حضور احمد امیر آبادی نماینده قم در مجلس تکرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر وی تاکید کرد که «امت متدین» و سازندگان راکتور اراک «این مجازات را با جرم متناسب می‌دانند».

این نماینده مجلس همچنین گفت که اگر مجلس «صد بار دیگر» هم طرح اجرای توافق اتمی را تصویب کند، آن را نخواهد پذیرفت چون به گفته اوT خلاف «قانون اساسی و منافع ملی است».

تهدید آقای حسینیان علیه وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی بازتاب زیادی در رسانه‌های ایران و خارجی داشته است.

در همین حال روز دوشنبه رسانه‌های ایران خبر دادند که روح‌الله حسینیان پس از اتفاقات روز یکشنبه به دلیل «عارضه قلبی» در بیمارستان بستری شده و علی‌اکبر صالحی نیز به عیادت او رفته است.

آقای حسینیان در این باره گفت: «البته صالحی فکر کرد که بیماری قلبی من به خاطر برخورد با وی بوده، به خاطر همین به عیادت من آمد. البته من مشکل اساسی‌ام این بود که دو روز بود قرص‌های قلبم را نخورده بودم».

وی از بیان جزئیات گفت‌و‌گوهای خود با آقای صالحی در بیمارستان خودداری کرد و گفت که «یک دیدار خصوصی بود و نباید در همه جا منتشر شود».

علی اکبر صالحی نیز روز سه‌شنبه درباره تهدید روح‌الله حسینیان گفت که «اقتضای مباحث سیاسی این گونه است، افراد در مجلس گاهی تند و گاهی آرام حرف می‌زنند».

XS
SM
MD
LG