لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

وزارت کشور ایران: مظنون اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر شد


یکی از تجمعات اعتراضی در مقابل استانداری اصفهان در اعتراض به واکنش مسئولان به اسیدپاشی‌ها در این شهر
یکی از تجمعات اعتراضی در مقابل استانداری اصفهان در اعتراض به واکنش مسئولان به اسیدپاشی‌ها در این شهر

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران، از دستگیری «فردی که بیشترین دلایل و مدارک علیه او در دست بود»، در رابطه با اسیدپاشی‌های سال گذشته اصفهان خبر داده است.

این گزارش روز پنجشنبه ۲۳ مهر در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر شده، و در روزنامه‌های روز شنبه چاپ تهران، بازتاب داشته و بر اساس آقای ذوالفقاری افزوده است که «این مظنون تا حدود زیادی به متهم اصلی نزدیک بوده و از طرف قربانیان حادثه نیز شناسایی شده است».

معاون وزارت کشور گفته است: «سوابق قبلی این فرد به خصوص در زمینه‌ سرقت و خرید و فروش موتورسیکلت امکان اینکه فرد دستگیر شده متهم اصلی پرونده است را تقویت می‌کند».

آقای ذوالفقاری حدود دو ماه پس از اسیدپاشی‌های اصفهان گفته بود که ۱۹۱ هزار نفر در این رابطه بررسی شده‌اند.

خبر اسیدپاشی بر روی تعدادی از زنان و دختران اصفهانی در آبان ماه سال گذشته، فضای اجتماعی این شهر و ایران را به شدت تحت تNثیر خود قرار داد.

از آن هنگام انگیزه‌های زیادی از جمله «امر به معروف و نهی از منکر» یا «مقابله با بدحجابی» به عنوان انگیزه فرد یا افراد اسیدپاش مطرح شد اما تاکنون نه انگیزه این حوادث و نه عاملان آن به طور رسمی اعلام نشده‌اند.

اما اکنون معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفته که «کلیه شواهد و قرائن با مستندات عینی» درباره فرد دستگیر شده، برای بررسی بیشتر در اختیار قوه قضائیه ایران قرار گرفته است.

حسین انتظامی در پاسخ به این پرسش که آیا اسید‌پاشی‌های اصفهان سازمان یافته بودند؟ گفته است: «نمی‌شود قضاوت نهایی کرد اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که همه این اسید‌پاشی‌ها توسط یک نفر انجام شده و بنابراین سازمان یافتگی آن تایید نمی‌شود.»

XS
SM
MD
LG