لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

پنج ایرانی و سه افغان در درگیری های سوریه کشته شدند


برگزاری مراسم تشییع سه شهروند افغان در قم.
برگزاری مراسم تشییع سه شهروند افغان در قم.

گزارش‌ها حاکی است که در چند روز گذشته دست کم پنج ایرانی و سه افغان در درگیری‌های سوریه کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، جنازه احمد استحکامی روز پنجشنبه ۳۰ مهرماه به شیراز منتقل شده است و مراسم تشییع وی روز جمعه در شهرستان جهرم برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جهرم از احمد استحکامی به عنوان «پاسدار مدافع» حرم یاد کرده که در سوریه کشته شده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه مراسم تشییع نادر حمید دیلمی نیز در اهواز برگزار شد.

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که وی در سوریه کشته شده است.

در مراسم تشییع نادر حمید دیلمی، عباس کعبی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشته است.

گزارش برخی از سایت های خبری ایران حاکی است که نادر حمید دیلمی هفته گذشته بر اثر اصابت گلوله دچار جراحت شدید شده و در یکی از بیمارستان‌های کشور سوریه بستری و تحت مراقبت قرار گرفت، اما پس از چند روز به حالت کما رفت و درگذشت.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است که مراسم تشییع مجید صانعی و مجتبی کرمی، که در سوریه کشته شدند، نیز روز چهارشنبه در همدان برگزار شد.

برگزاری مراسم تشییع سه شهروند افغان در قم.
برگزاری مراسم تشییع سه شهروند افغان در قم.

به گزارش رسانه‌های ایران مجید صانعی‌موفق، عضو گردان ۱۶۱ امام حسین همدان، و مجتبی کرمی ، عضو گردان ۱۵۴ تکاور همدان، در سوریه کشته شدند.

رسانه های ایران توضیح بیشتری در خصوص نحوه کشته شدن این افراد ارائه نکرده اند و فقط از آنها به عنوان «مدافعان حرم» در سوریه یاد کرده اند.

در همین زمینه، مراسم تشییع رضا دامرودی یکی دیگر از نیروهای ایرانی که در سوریه کشته شده است روز چهارشنبه در شهرستان سبزوار برگزار شد. گزارش‌ها حاکی است که جنازه رضا دامرودی به زادگاهش روستای دامرود بخش روداب سبزوار منتقل شد.

گزارش‌ها حاکی که چهارشنبه مراسم تشییع سه شهروند افغانستان که در سوریه کشته شدند نیز در قم برگزار شده است. به گزارش خبرگزاری بسیج، سید مجتبی حسینی، سید ضیاء حسینی و علی غلامی سه شهروند افغانستان، در درگیری‌های کشته شده‌اند.

این در حالی است که در سه هفته اخیر دستکم سه فرمانده سپاه در سوریه کشته شده اند. خبر کشته شدن حسین همدانی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو هفته پیش منتشر شد.

ارتش سوریه به همراهی نیروهای حزب الله لبنان و با پشتیبانی هوایی روسیه طی هفه های اخیر عملیات گسترده ای در مناطق مختلف سوریه علیه نیروهای مخالف بشار اسد آغاز کرده اند.

رسانه های غربی می گویند، دو هزار ایرانی در این عملیات اخیز حضور دارند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه را برای جنگیدن با مخالفان مسلح بشار اسد تکذیب می‌کنند و می‌گویند که این افراد نقش «مستشاری» دارند.

XS
SM
MD
LG