لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۹

حمله انتحاری به مسجد شیعیان در پاکستان ۱۱ کشته بر جای گذاشت


شش تن از قربانیان این حمله انتحاری کودک هستند
شش تن از قربانیان این حمله انتحاری کودک هستند

حمله‌ای انتحاری به مسجدی در جنوب غربی پاکستان به کشته شدن دست‌کم ۱۱ مسلمان شیعه‌مذهب از جمله شش کودک انجامید.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه، ۳۰ مهر، به نقل از مقامات ایالتی پاکستان گزارش داد که این حمله در شهرک چالگاری بلوچستان در ۱۷۰ کیلومتری کویته رخ داده و فرد مهاجم با انفجار بمبی که به خود بسته بود دست‌کم ۱۱ نفر را به قتل رساند و ۱۲ تن دیگر را نیز مجروح ساخت.

به گفته این مقامات، کودکانی که در جریان این حمله انتحاری کشته شدند، همگی بین ۱۰ تا ۱۲ سال داشتند و در عین حال شماری از کشته‌شدگان نیز زن بودند.

خشونت‌های فرقه‌ای در پاکستان طی یک دهه اخیر به مرگ هزاران تن انجامیده و در بسیاری موارد این اقلیت شیعه‌مذهب پاکستان بوده‎‌اند که هدف مهاجمان سنی‌مذهب قرار گرفته‌اند.

هولناک‌ترین این خشونت‌ها نیز در ایالت بلوچستان رخ داده که سکونتگاه حدود ۲۰۰ هزار مسلمان شیعه است. از جمله دو سال قبل، شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان، صحنه دو عملیات انتحاری به اقلیت شیعیان بود که به مرگ بیش از ۱۸۰ نفر منجر شد.

حمله انتحاری روز پنج‌شنبه اما در حالی رخ داده که شیعیان در میانه آیین‌های سوگواری برای امام سوم خود هستند. برخی از سنی‌مذهب‌های افراطی به شدت مخالف این آیین‌های سوگواری هستند.

در این حال دولت پاکستان با استقرار حدود ۱۰ هزار سرباز و شش هزار شبه‌نظامی در گوشه و کنار کشور تلاش کرده تا از بروز خشونت‌های فرقه‌ای در طول ماه محرم جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG