لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۱

دادستان قزوین «تجاوز گروهی» در این استان را تکذیب کرد


اسماعیل صادقی نیارکی
اسماعیل صادقی نیارکی

پس از این که رئیس دادگستری قزوین از دستگیری «چند نفر» به اتهام «تجاوز به عنف» خبر داد، دادستان این استان اعلام کرد که در این پرونده تاکنون «تعرض اثبات نشده» و یک «پسر ۱۹ ساله» و «چند نفر» دیگر تنها به دلیل «سرقت» دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان قزوین، روز سه‌شنبه، ۵ آبان، با اشاره به دستگیری این «پسر ۱۹ ساله» و «چند نفر» از «همدستان» او در عین حال گفت که «برخلاف گمانه‌زنی‌ها جنایت باندی و امثالهم واقعیت ندارد».

وی گفته بود که در رابطه با این پرونده «ادعاهایی مطرح شده» که پس از «تحقیقات لازم و اثبات جرم، تصمیم قضایی در خصوص این پرونده اتخاذ می‌شود».در همان روز جمال انصاری، رئیس کل دادگستری این استان، نیز خبر داده بود که این پرونده «تجاوز به عنف» در «دادگاه کیفری یک» در حال رسیدگی است.

با این حال اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، از دستگیری «پسری ۱۹ ساله» در این پرونده خبر داد که، به گفته او، «با وسوسه و به دور از عقل اقدام به چند فقره سرقت کرده بود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی اضافه کرد: «از آنجا که طبق اظهارنظر شاکیان، متهم در اقدامات مجرمانه خود تنها نبوده... در نهایت چند نفر در این رابطه دستگیر شدند که در بررسی مشخص شد که... برخلاف گمانه‌زنی‌ها جنایت باندی و امثالهم واقعیت ندارد.»

دادستان قزوین همچنین گفت که «ادعاهای» برخی از شاکیان مبنی بر «تعرض» تاکنون «به اثبات نرسیده است».

آقای صادقی نیارکی ضمن تکذیب تشابه حادثه قزوین با حادثه چهار سال پیش در خمینی‌شهر، رسانه‌هایی را که به گفته او با «انتشار اخبار کذب با انگیزه‌های ماجراجویی» موجب «ایجاد جو ناامنی» در جامعه می‌شوند به «پیگرد قضایی» تهدید کرد.

روزنامه فرهیختگان در گزارش خود حادثه قزوین را با حادثه تجاوز به شرکت‌کنندگان یک مهمانی خصوصی در خمینی‌شهر در سوم خردادماه سال ۹۰ مقایسه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، در آن حادثه ۱۳ نفر که قمه، چوب و چاقو در دست داشتند با ورود به يکی از باغ‌های اطراف خمينی‌شهر اصفهان، هشت مرد را در يک مهمانی خصوصی حبس و با ربودن شش زن حاضر در اين مهمانی و انتقال آنها به محلی ديگر به آنها تجاوز کردند.

چهار نفر از متهمان این پرونده سحرگاه روز چهارشنبه، بيستم مهر همان سال، در ملأ عام به دار آويخته شدند.

XS
SM
MD
LG