لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۰

فرمانده نظامی ایران: نفوذی‌ها می‌خواهند پای آمریکا به کشور باز شود


غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران

در ادامه هشدارهای برخی چهره‌های سیاسی و نظامی ایران در مورد «شبکه نفوذ» یک مقام عالی نظامی می‌گوید که نیروهای مسلح با کسانی که «دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند» برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز پنج‌شنبه، ۲۱ آبان اظهار داشت: «عده‌ای فکر می‌کنند سیاست‌های دفاعی و رویکردهای خارجی ما پس از توافق هسته‌ای تغییر می‌کند.‌ این‌ها یا ساده‌اندیشند یا نفوذی دشمن.»

به گفته وی، «ساده‌اندیشان فکر می‌کنند مشکلات ایران با ارتباط داشتن با آمریکا حل می‌شود و این فکر در میان برخی مسئولان هم هست، اما علاوه بر آنها عده‌ای مزدور و نفوذی دشمن نیز دنبال باز کردن پای آمریکا به کشور هستند که باید مقابل هر دو دسته ایستاد».

صحنه سیاسی ایران در روزهای اخیر متأثر از سخنرانی‌ها و هشدارهای فرماندهان نظامی ایران درباره رابطه تهران با ایالات متحده است. موج جدید این موضع‌گیری‌ها پس از اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی آغاز شد که عنوان کرده آمریکا از طریق مذاکرات هسته‌ای به دنبال نفوذ در ایران بود.

این موج در ۱۰ روز گذشته به دستگیری تعدادی از چهره‌های رسانه‌ای ایران منجر شد از جمله احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز که رسانه‌های محافظه‌کار نزدیک به سپاه از آنان به عنوان اعضای «شبکه نفوذ آمریکا» نام برده‌اند.

اکنون نیز جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تکرار این موضع‌گیری‌ها می‌گوید که «آمریکا پس از برجام به فکر نفوذ و ایجاد اختلاف در کشور است».

غلامعلی رشید همچنین اظهار داشت: «توافق هسته‌ای به معنای تغییر سیاست خارجی ایران نبوده و فقط به معنای ایجاد و استفاده از فرصت جدید است. ما همچنان از مظلومان و محکومان جهان حمایت می‌کنیم و کسی هم در داخل فکر نکند پس از برجام فشارهای دشمن برداشته می‌شود.»

زاکانی: برجام اتوبان آسفالته برای نفوذ است

نظیر سخنان غلامعلی رشید را علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز شامگاه چهارشنبه، ۲۰ آبان بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای زاکانی گفته است که آمریکا می‌خواهد از طریق توافق هسته‌ای «انقلاب اسلامی را از درون مهار کرده و با به زیر کشیدن فکر متعالی انقلاب از نظر فرهنگی و تغییر بنیان‌های سیاسی کشور، استقلال و عدم سلطه‌پذیری ملت ایران را مورد هدف قرار داده و در ‌‌نهایت نظام را به تغییر ساختار بکشاند».

به گفته وی، «بزک کردن آمریکا، ناامید کردن مردم از آرمان‌ها، ایجاد تفرقه در جامعه، ناراضی کردن مردم و قرار دادن مردم ناراضی در برابر نظام و انقلاب از جمله اهداف نفوذ دشمن است».

او در نهایت هشدار داده که «همه سرمایه‌گذاری دشمن بر مسئله نفوذ متمرکز شده است و پروژه نفوذ دشمن نیز بدون وجود ستون پنج امکان‌پذیر نیست».

علیرضا زاکانی از چهره‌های مخالف مذاکرات و توافق هسته‌ای بود و اکنون نیز می‌گوید که اگر شروط آیت‌الله خامنه‌ای درباره توافق هسته‌ای در نظر گرفته نشود، این توافق «مانند اتوبان آسفالته برای نفوذ دشمن است».

XS
SM
MD
LG