لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۷
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.

حملات پاریس و رخدادهای پس از آن

شمار کشته‌شدگان حملات پاریس ۱۲۹ نفر و شمار مجروحان ۳۵۲ نفر ذکر شده‌ که حال ۹۹ تن از آنها وخیم است. وزیر دادگستری بلژیک نیز از دستگیری سه مظنون در بروکسل در ارتباط با این حملات، خبر داده است.

۰۵:۰۵ ۲۴.۸.۱۳۹۴

گزارش رسانه های فرانسوی حاکی است که یکی از مهاجمان به سالن کنسرت باتکلان فردی به نام اسماعیل عمر مصطفی شهروند فرانسه بوده است.

۰۳:۰۷ ۲۴.۸.۱۳۹۴

یک منبع نزدیک به تحقیقات در پاریس به «سی ان ان» گفته است: یک فرض بسیار قوی این است که پاسپورت به دست امده در حملات روز جمعه تقلبی هستند.

پیشتر گزارش شده بود که نیروهای پلیس دو پاسپورت مصری و سوری را در محل حملات روز جمعه در پاریس پیدا کرده اند.

۰۲:۲۵ ۲۴.۸.۱۳۹۴

۰۱:۴۴ ۲۴.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی گفته است: پدر و برادر یکی از مهاجمان انتحاری روز جمعه در پاریس بازداشت شده اند.

۰۱:۱۰ ۲۴.۸.۱۳۹۴

به گزارش رویترز، منابعی در دولت یونان گفته‌اند، به احتمال زیاد یکی از مظنون‌های حملات پاریس از طریق یونان وارد اروپا شده است.

۰۱:۰۳ ۲۴.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت کشور فرانسه نوشت که هشداری که منجر به حضور نیروهای پلیس در نزدیکی هتل پولمان در منطقه ۱۵ پاریس شده، اشتباه بوده است.

هتل پولمان از زنجیره هتل‌های آکُر، در نزدیکی رج ایفل و در مرز مناطق هست و ۱۵ پاریس واقع است.

یک سخنگوی هتل‌های زنجیره‌ای آکُر هم گفته‌است که این هشدار اشتباه، اخطار در مورد یک بمب‌گذاری بوده است.

۰۰:۳۵ ۲۴.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از شاهدان عینی از تخلیه محوطه پیرامونی برج ایفل در شامگاه شنبه، و تحرکات سنگین نیروهای پلیس در حوالی هتل پولمان در نزدیکی ایفل در پاریس هفت خبر می‌دهد.

۰۰:۲۶ ۲۴.۸.۱۳۹۴

مجموعه‌ای از تازه‌ترین گزارش‌ها و تحلیل‌ها را در ویژه برنامه رادیو فردا بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:49:34 0:00
لینک مستقیم

۰۰:۰۶ ۲۴.۸.۱۳۹۴

کاخ سفید آمریکا می‌گوید اطلاعاتی در دست نیست که ارزیابی فرانسه را در مورد دست داشتن گروه خلافت اسلامی در حوادث مرگبار پاریس رد کند.

گروه «خلافت اسلامی» در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را پذیرفت و رئیس‌جمهور فرانسه هم با تأکید بر نقش این گروه در حملات پاریس، تصریح کرده است که این حملات بی‌پاسخ نخوهد ماند.

۲۳:۵۳ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، حوادث خونین جمعه شب پاریس را «حوادثی ترویستی» توسط «جنایتکاران داعش» توصیف کرده و با اعلام انزجار از این حملات آن را به شدت محکوم کرده است.

رهبر مسلمانان آمریکا هم با محکوم کردن این حملات، با قربانیان آن اعلام همبستگی کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG