لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

وعده تشدید حملات هوایی روسیه در سوریه در پی تایید بمب‌گذاری


ساعتی پس از انتشار خبر تایید بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، تهدید کرد که حملات هوایی روسیه در سوریه با هدف زدن حکومت اسلامی تشدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌های روسیه، آقای پوتین روز سه‌شنبه، ۲۶ آبان، همچنین تاکید کرد که مسکو عاملان حادثه بمب‌گذاری در هواپیمایی را که بر فراز صحرای سینا منفجر شد یافته و آنها را سخت مجازات خواهد کرد.

این سخنان رئیس جمهور روسیه پس از آن بیان شد که رئیس سرویس امنیت فدرال این کشور در گزارشی به رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در مصر بر اثر انفجار یک بمب کار گذاشته شده در داخل هواپیما میسر شده است.

پیش از این یک گروه مرتبط با حکومت اسلامی (داعش) در چند نوبت مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه با بیش از ۲۲۰ سرنشین را پذیرفته بود.

اما علی‌رغم آن که آمریکا و بریتانیا نیز دلیل سقوط این هواپیما را انفجار بمب دانسته بودند، روسیه تاکنون از تایید این مسئله خودداری کرده بود.

روسیه مدتی است که با انتقال هواپیماهای جنگی خود به سوریه، مواضع نیروهای مسلح مخالف بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، را بمباران می‌کند.

مسکو می‌گوید تمرکز این حملات بر داعش است، اما غرب چند بار اعلام کرده است که هدف اکثر این حملات مخالفان مسلح میانه‌روی بشار اسد است.

هواپیمای روسی خط هوایی متروجت که از شهر توریستی شرم‌الشیخ در مصر عازم سن‌پترزبورگ در روسیه بود با ۲۲۴ سرنشین بر فراز صحرای سینا منفجر شد.

تمام سرنشینان این هواپیما که اکثر آنها توریست‌های روس بودند در اثر این انفجار جان سپردند.

وعده تشدید حملات هوایی روسیه در سوریه علیه گروه حکومت اسلامی پس از آن بیان می‌شود که در پی حملات پاریس در جمعه‌شب گذشته فرانسه نیز تاکنون در چند نوبت مواضع این گروه را در شهر رقه بمباران کرده است.

حملات چندگانه در پاریس که جمعه‌شب گذشته رخ داد تاکنون به مرگ ۱۲۹ نفر انجامیده است و هم‌چنان وضعیت ده‌ها زخمی و مجروح وخیم است و احتمال افزایش قربانیان نیز وجود دارد.

گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. حملات در شش نقطه، به صورت انتحاری و به گلوله بستن مردم، انجام شد.

XS
SM
MD
LG