لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۰

واکنش مقام نیروی انتظامی به احتمال حمله حکومت اسلامی در ایران


حسین اشتری
حسین اشتری

در تازه‌ترین واکنش به گفته‌های وزیر خارجه عراق مبنی بر احتمال حمله گروه حکومت اسلامی یا داعش در ایران، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی «آمادگی برخورد کامل» با هر اقدام احتمالی را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین اشتری،‌ فرمانده پلیس ایران، روز سه‌شنبه، ۲۶ آبان، همچنین در واکنش به فعالیت شبکه تلگرام فارسی گروه داعش گفت که نیروی انتظامی گردانندگان این شبکه را «شناسایی» و با آنها «قاطعانه» برخورد خواهد کرد.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، روز شنبه، ۲۳ آبان، گفته بود که سرویس اطلاعاتی کشورش به اطلاعاتی دست یافته حاکی از این که فرانسه، ایالات متحده، و ایران در میان کشورهایی هستند که تروریست‌ها قصد دارند هدف حملات تازه قرار دهند.

در همین حال محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز یک‌شنبه، ۲۴ آبان، اعلام کرده بود که حملات تروریستی در پاریس «هشدار جدی» به ایران هم «می‌باشد که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد».

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به پیش‌بینی مقام عراقی تاکید کرد که «وضعیت امنیتی خوبی در کشور وجود دارد و دستگاه‌های امنیتی آمادگی برخورد قاطع با هر نوع تحرکی را دارند».

وی همچنین گفت که ماموران نیروی انتظامی آماده برگزاری مراسم اربعین و سفر شهروندان ایرانی به آرامگاه امامان شیعه در عراق هستند.

همزمان با برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته نیز مقامات امنیتی و انتظامی ایران و همچنین فرماندهان سپاه پاسداران از آمادگی برای برخورد با حملات احتمالی گروه داعش خبر داده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران روز سه‌شنبه همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت گروه داعش در تلگرام فارسی تاکید کرد که نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی «درباره تهدیدات حوزه فضای مجازی اشراف خوبی دارند، خصوصا در مورد گروه‌های تروریستی که می‌خواهند امنیت مردم را به خطر بیندازند این اشرافیت در سطح بالایی وجود دارد».

وی اضافه کرد: «البته ممکن است برخی از گردانندگان این شبکه‌ها در خارج از کشور و برخی نیز در داخل باشند، اما پلیس این افراد را شناسایی کرده و در مرحله اول اقدام به توجیه آنان می‌کند و اگر این افراد عامدانه یا از روی وابستگی دست به ایجاد چنین شبکه‌هایی زده باشند پلیس قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد.»

در هفته‌های گذشته برخی از شبکه‌های تلگرامی در ایران از به راه افتادن یک شبکه تلگرام به زبان فارسی متعلق به گروه حکومت اسلامی یا داعش خبر داده‌اند.

XS
SM
MD
LG