لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۳

علم‌الهدی: دشمن به اسم روزنامه‌چی، جاسوس وارد کشور می‌کند


احمد علم‌الهدی
احمد علم‌الهدی

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، گفته است که «دشمن به اسم خبرنگار و روزنامه‌چی، جاسوس وارد کشور می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای علم‌الهدی در نماز جمعه ششم آذر مشهد، به «دستگاه‌های اطلاعاتی» تاکید کرده که «باید از این موضوع مراقبت کنند.»

این سخنان امام جمعه مشهد چند روز پس از آن بیان شده که قوه قضائیه ایران از صدور حکم حبس برای جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی – آمریکایی روزنامه واشتینگتن پست خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه گفته که آقای رضائیان به «حبس» محکوم شده اما هنوز جزئیات این حکم مانند مدت زمان حبس و دلایل صدور این حکم را اعلام نکرده است.

لیلا احسن، وکیل مدافع این خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار با تاکید بر بی‌اطلاعی خود از حکم صادرشده، به ایسنا گفته که اگر موکلش «حتی به یک روز حبس محکوم شود»، به آن اعتراض خواهد کرد.

خانم احسن پیش از این گفته بود که آقای رضائیان به چهار اتهام «جاسوسی»، «همکاری با دولت‌های متخاصم»، «جمع‌آوری اطلاعات محرمانه» و «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» محاکمه می‌شود.

محمدرضا خاتمی: آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که ۷۰۰ میلیارد دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟
محمدرضا خاتمی: آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که ۷۰۰ میلیارد دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟

امام جمعه مشهد در سخنان روز جمعه خود همچنین به بحث «نفوذ» نیز پرداخت.

آقای علم‌الهدی گفته است: «کسانی که هر روز یک فرش قرمز برای هیئت‌های خارجی پهن می‌کنند و در نشست‌های مختلف اسناد امضا می‌کنند باید مراقب باشند که در این ارتباط‌ها دشمن نفوذ نکند.»

در تهران نیز محمدعلی موحد کرمانی در نماز جمعه گفته که «آمریکا کلیددار نفوذ دشمن در ایران است.»

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزوده است: «تا چند سال قبل اگر یک آمریکایی وارد ایران می‌شد و با یک عنصر ضدانقلاب ملاقات می‌کرد مردم این حرکت را زشت می‌دیدند و محکوم می‌کردند اما امروز تیم‌های غربی به بهانه تبادل اقتصادی قصد نفوذ در فرهنگ و سیاست را دارند و بنا دارند عوامل نفوذی خود را در ارکان نظام مستقر کنند.»

این سخنان در شرایطی بیان شده که محمدرضا خاتمی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به دولت محمود احمدی‌نژاد گفته است: «آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که ۷۰۰ میلیارد دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟»

به گزارش ایسنا، آقای خاتمی افزوده که «هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن می‌تواند در کشور نفوذ کند» و گفته است: «اکنون وقت آن است که به صورت علمی و دقیق به مسئله نفوذ بپردازیم نه آنکه از آن در دوره انتخابات استفاده جناحی کنیم.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در ماه‌های اخیر، بار‌ها درباره «نفوذ» در کشور هشدار داده است.

این سخنان او واکنش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را به دنبال داشت که با تایید اصل احتمال «نفوذ»، خواسته تا از این مسئله «سوءاستفاده جناحی» نشود.

این در حالی است که آقای خامنه‌ای تاکید کرده است: «نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی، اصل قضیه نفوذ و اهمیت این مسئله را کمرنگ جلوه داد».

XS
SM
MD
LG