لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۷

«حمله با چاقو» و لغو سخنرانی آذر منصوری در یاسوج


سخنرانی آذر منصوری، عضو حزب اتحاد ملت، در دانشگاه آزاد یاسوج، پس از درگیری فیزیکی تعدادی از نیروهای «اصولگرا» با او لغو شده و گزارش شده که پس از لغو سخنرانی این چهره اصلاح‌طلب نیز «خانمی با چاقو» به او حمله کرده است.

در همین حال مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج شعار دادن نیروهای اصولگرا علیه خانم منصوری را تأیید کرده، اما حمله به او را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنرانی آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و معاون سیاسی سابق دبیرکل حزب جبهه مشارکت در دانشگاه آزاد یاسوج که قرار بود صبح روز یکشنبه هشتم آذر برگزار شود، پس از «برخورد فیزیکی» با خانم منصوری در سالن سخنرانی «نیمه‌کاره» مانده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:42 0:00
لینک مستقیم

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، عارف یزدانی، دبیر تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج، گفت که پس از ورود خانم منصوری به سالن سخنرانی تعدادی از «اصولگرایان» به او «حمله» کرده اند که خانم منصوری سالن را ترک کرده است.

وی تأکید کرد که این افراد پس از انتقال خانم منصوری به یک اتاق تلاش داشتند «در اتاق را بشکنند» و هنگامی که او قصد سوار شدن بر ماشین را داشته نیز به او «حمله» کرده‌اند.

به گفته آقای یزدانی، در این حین «خانمی با چاقو» به خانم منصوری حمله کرده که یکی از دانشجویان خود را «حائل» کرده و «با چاقو ضربه خورده» است.

براساس این گزارش، همچنین «یکی از دانشجویان اصولگرا با مشت به صورت یکی از دختران دانشجو زده» و این دانشجوی دختر در بیمارستان بستری شده است.

به گفته آقای یزدانی، پیش از برگزاری این مراسم مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد یاسوج، در تماس تلفنی با فرماندار این شهرستان از شنیده‌های خود در مورد احتمال «برخورد فیزیکی» با خانم منصوری خبر داده بود.

سخنرانی خانم منصوری در حالی لغو شده که به گفته محمدکاظم نظری، فرماندار یاسوج، این مراسم از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی و شورای تأمین استان مجوز قانونی داشته است.

با این حال مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تأیید کرده که گروهی در سالن سخنرانی شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» سر داده‌اند و پس از آن به گفته او «خانم آذر منصوری مجبور به ترک سالن شده است».

امین کشاورز در عین حال حمله به خانم منصوری را تکذیب کرده است.

لغو سخنرانی خانم منصوری در یاسوج در شرایطی است که تنها یک روز قبل عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، بر تأمین امنیت سخنرانی‌های قانونی و برخورد با برهم‌زنندگان این مراسم‌ها تأکید کرده بود.

وی همچنین از تهیه شدن گزارش حادثه قرچک خبر داده و گفته بود که پرونده «سازمان‌دهندگان و برنامه‌ریزان» این حادثه که «بر عمل خود اصرار دارند»، به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

با این حال پیش از این و در واکنش به حادثه اخلال در سخنرانی دو چهره اصلاح‌طلب در قرچک ورامین، سخنگوی قوه قضائیه، تنها توصیه کرده است که سخنرانی‌هایی که ممکن است واکنش برخی گروه‌ها را به دنبال داشته و «فضا را به هم بریزند» اصلاً برگزار نشود.

روز پنج‌شنبه ۲۸ آبان، عده‌ای از مخالفان اصلاح‌طلبان از جمله حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین در مجلس، با تجمع در برابر سالن سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی، و مرتضی الویری، از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب، تلاش کردند مانع برگزاری این مراسم شوند.

در سال‌های گذشته شکایات مربوط به حمله به تجمع‌های قانونی به تشکیل دادگاه منتهی نشده یا در مواردی چون حمله به علی لاریجانی، رئیس مجلس، در ۲۲ بهمن ۹۱، متهمان تبرئه شده‌اند.

XS
SM
MD
LG