لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۴

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی، بازداشت شد


آتنا حبیبی، همسر یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام از بازداشت این ترانه‌سرا در روز دوشنبه، نهم آذرماه، خبر داد.

خانم حبیبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که روز دوشنبه ماموران امنیتی جمهوری اسلامی با مراجعه به خانه این زوج، آقای گلرویی را بازداشت کرده‌اند.

آتنا حبیبی افزوده است که فعلا هیچ خبری از همسرش ندارد و «عمیقا نگران وضعیت و سلامت» اوست.

یغما گلرویی از پرکار‌ترین ترانه‌سرایان سال‌های اخیر ایران است و ترانه‌های او در آثار بسیاری از خوانندگان داخل و خارج از کشور استفاده شده است.

سیاوش قمیشی، شادمهر عقیلی، شاهین نجفی و رضا یزدانی از خوانندگانی هستند که ترانه‌های آقای گلرویی را اجرا کرده‌اند.

یغما گلرویی در ماه‌های اخیر ترانه‌ای با نام «شعر رهایی» را نیز با صدای خود اجرا کرد که مضمونی اعتراضی به وضعیت زنان در ایران داشت.

این ترانه‌سرا در روزی بازداشت شده است که حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، به «خوانندگانی که با شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند نظام همکاری و ارتباط دارند» هشدار داد که با آنها «برخورد قانونی» خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آقای نوش‌آبادی روز دوشنبه گفت: «این که آثار آنها از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، ماهواره‌ای و معاند نظام پخش می‌شود، فی‌نفسه جرم نیست، چون بسیاری از این شبکه‌ها بدون اطلاع و رضایت صاحب اثر اقدام به انتشار آثار می‌کنند. حرف ما با کسانی است که آگاهانه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی مصاحبه می‌کنند یا برای محصولات‌شان با آنها ارتباط دارند.»

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: «تذکرات لازم به آنها داده شده و اگر بر این همکاری اصرار کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای گرفتن مجوز و اجراهای بعدی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.»

مدتی پیش نیز مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، شاعرانی که به عنوان سرایندگان غزل پست مدرن در ایران شهرت یافته‌اند، در دادگاه انقلاب اسلامی به حبس‌های طولانی‌مدت و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شدند.

XS
SM
MD
LG