لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۸

یک ایرانی‌تبار در میان قربانیان تیراندازی کالیفرنیا


«بِنِتا بِتبَدل» (ایستاده راست)
«بِنِتا بِتبَدل» (ایستاده راست)

یکی از قربانیان تیراندازی روز چهارشنبه، ۱۲ آذر ماه، در جنوب کالیفرنیا که ۱۴ کشته برجای گذاشت،یک زن ۴۶ ساله ایرانی‌تبار است.

بر اساس بیانیه خانواده بِنِتا بِتبَدل، این زن ایرانی‌تبار مادر سه فرزند بود و در سن ۱۸ سالگی در پی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، برای «گریز از بدرفتاری با مسیحیان» به آمریکا مهاجرت کرده بود.

سید رضوان فاروق، بازرس مسئول رسیدگی به رستوران‌ها در سازمان بهداشت بخش سن برناردینو، و همسرش تشفین مالک روز چهارشنبه به یک جشن تعطیلات که همکاران رضوان فاروق در آن حضور داشتند، حمله کردند.

طبق این گزارش‌ها، رضوان فاروق در این جشن حضور داشته است اما از محل جشن خارج شده و سپس مسلح به همراه همسرش به این محل بازگشته بود و حاضران را به رگبار بستند. به گفته پلیس، این دو نفر ۷۵ گلوله به سمت حاضران شلیک کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک مقام امنیتی آمریکایی روز پنج‌شنبه تایید کرد که رضوان فاروق «از طریق شبکه‌های اجتماعی با تندروهای اسلامی در ارتباط بوده است».

رییس پلیس سن برناردینو می‌گوید، پس از کشته شدن این دو مهاجم، دست‌کم یک هزار و ۶۰۰ گلوله، به همراه سه بمب دست‌ساز و یک دستگاه کنترل از راه دور از خودروی اجاره‌ای آنها به دست آمده است.

وی اضافه کرده است: «همچنین ۱۲ بمب دست‌ساز به همراه سه هزار گلوله از منزل سیدرضوان فاروق و همسرش کشف شده است.»

در همین حال، باراک اوباما، ریس‌جمهور آمریکا پس از جلسه روز پنجشنبه با مشاوران امنیت ملی‌اش، گفته است که اطمینان دارد پلیس فدرال آمریکا و مجریان قانون، دلایل منجر به این حادثه را به دست می‌آورند. وی در عین حال خواستار آن شده که شهروندان کشور پیش از هر گونه قضاوت در مورد این رویداد، منتظر واقعیت‌ها باشند.

XS
SM
MD
LG