لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۵

روحانی در واکنش به سخنان ترامپ، آمریکا را «حامی تروریسم» دانست


حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایالات متحده را «بانی و حامی تروریسم» نامیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای روحانی در جلسه روز چهارشنبه ۱۸ آذر هیات دولت و بدون اشاره مستقیم به دونالد ترامپ و آمریکا گفته است: «امروز افرادی در گوشه و کنار جهان به بهانه مبارزه با تروریسم اعلام می‌کنند که نباید مسلمانان را به دیگر کشور‌ها راه داد».

رییس جمهوری ایران افزوده که «این در حالی است که خود آنان از بانیان و حامیان تروریسم هستند و این معضل را در جهان به راه انداخته و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند».

حسن روحانی همچنین بر لزوم «پاسخگویی» کسانی که «از تروریسم حمایت کرده و به تروریست‌ها کمک می‌کنند» تاکید کرده است.

این یکی از معدود دفعاتی است که حسن روحانی در مقام رییس جمهوری ایران، آمریکا را به عنوان «حامی و بانی تروریسم» معرفی می‌کند. این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، همواره آمریکا را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

این سخنان او در واکنش به درخواست دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، علیه ورود مسلمانان به این کشور بیان شده است.

آقای ترامپ به دنبال حادثه تروریستی اخیر در آمریکا، خواستار آن شد تا ورود مسلمانان به ایالات متحده به طور موقت ممنوع شود تا «قانونگذاران و نمایندگان دریابند که مشکل چیست».

دونالد ترامپ اگرچه یکی از کاندیداهای حاضر در فهرست حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست اما اظهارات او خشم و واکنش منفی دیگر کاندیدا‌ها و چهره‌های سر‌شناس این حزب، اعضای حزب دمکرات و دولت آمریکا را نیز به دنبال داشته است.

در ایران نیز علاوه بر رییس جمهوری، مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزارت امور خارجه، از سخنان آقای ترامپ انتقاد کرده و گفته است که «اسلام هراسی در غرب کمکی به مبارزه با تروریسم نمی‌کند».

به گزارش ایرنا، آقای سرمدی این گونه سخنان را «هدیه‌ای به گروه‌های افراطی» دانسته است.

XS
SM
MD
LG