لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

تعداد قربانیان «تله انفجاری» نیک‌شهر به چهار تن رسید


خبرگزاری مهر روز چهارشنبه، ۱۸ آذرماه، به نقل از فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تعداد قربانیان «تله انفجاری» در نیک‌شهر به چهار تن رسیده است. این انفجار هفت مجروح و زخمی نیز بر جای گذاشته است.

ساعتی پیشتر در همین روز چهارشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، تعداد تلفات این انفجار را یک نفر عنوان کرده، اما خبرگزاری فارس گزارش داده بود که احتمال می‌رود تعداد کشته‌ها سه نفر باشد و هر سه آنها نیز از ماموران پلیس بوده‌اند.

در گزارش خبرگزاری مهر از انفجار در نیک‌شهر آقای رحیمی این حادثه را «حادثه تروریستی» توصیف کرده و وعده داده است که خبر دستگیری عاملان این حادثه به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گفته حسین رحیمی، با مرگ یک نفر از مجروحان این حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان تعداد تلفات این حمله به چهار تن رسیده است.

به گفته این مقام پلیس استان، «فرمانده یگان تکاوری نیک‌شهر» نیز در میان قربانیان این حادثه بوده است.

نیک‌شهر از ناحیه شرق و شمال به شهرستان‌های سرباز و ایرانشهر می‌رسد، مناطقی که در سال‌های اخیر صحنه درگیری‌های متعدد میان نیروهای انتظامی و سپاه ایران با گروه‌هایی بوده است که دولت ایران آنها را «اشرار» یا «تروریست» می‌نامد.

تنها سه روز پیش از این انفجار، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف و خنثی‌سازی یک بمب ۲۱ کیلویی در محور ایرانشهر – سرباز خبر داده بود، بمبی که به گفته وی «در نوع خود جدید است و تا آن زمان در تله‌های انفجاری دیده نشده بود».

حسین رحیمی همچنین گفته بود، عواملی که اقدام به این بمب‌گذاری کرده‌اند شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG