لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۲

پلیس ژنو در جست‌وجوی مظنونان مرتبط با حملات پاریس


کنترل خودرویی در فرودگاه ژنو، روز پنج‌شنبه
کنترل خودرویی در فرودگاه ژنو، روز پنج‌شنبه

مقامات امنیتی شهر ژنو در سوئیس، مقر اروپایی سازمان ملل متحد، با اعلام وضعیت اضطراری در این شهر عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری مظنونان مرتبط با حملات پاریس آغاز کرده‌اند.

گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین بیان می‌کند که نیروهای پلیس مسلح به سلاح‌های خودکار در ورودی‌ ساختمان‌های سازمان ملل متحد، فرودگاه، ایستگاه قطار و دیگر نقاط کلیدی شهر مستقر شد‌ه‌اند. نیمه شب چهارشنبه نیز ساختمان‌های سازمان ملل متحد از کارکنان آن تخلیه شده بود.

روز پنج‌شنبه رسانه‌های ژنو گزارش کردند که پلیس ژنو با کمک نیروهای امنیتی ایالات متحده به عکسی از چهار فرد مظنون به عضویت در گروه موسوم به «حکومت اسلامی» دست یافته که ظاهرا اکنون در این منطقه هستند.

این عکس همچنین در رسانه‌های سوئیسی منتشر شده است که نشان می‌دهد چهار مرد با ریش بلند، انگشت سبابه خود را رو به دوربین گرفتند، حالتی که از علامت‌های داعش محسوب می‌شود.

گزارش شده که یکی از هدف‌های احتمالی برای حمله، نشست میان مقامات روسیه و ایالات متحده درباره سوریه است که مقرر شده بود در ژنو برگزار شود.

همچنین نشریه فرانسوی لوتان [زمان] در این باره نوشته است که روز سه‌شنبه یک خودروی ون با پلاک بلژیک در ژنو مشاهده شده که مورد مشکوکی بوده است. بر اساس این گزارش، پلیس ژنو به دنبال اطلاعاتی که از سازمان‌های امنیتی فرانسه دریافت کرده بود به تعقیب این خودروی ون پرداخت، اما سرنشینان خودرو در نهایت موفق به فرار شدند و اکنون تصور می‌شود که به خارج از سوئیس رفته باشند.

اداره امنیت ژنو به دنبال این تحولات بیانیه‌ای منتشر کرده که عنوان می‌کند پلیس این شهر در راستای تحقیقاتی که به دنبال حملات پاریس در سطح ملی و بین‌المللی انجام شده است، فعالانه در جست‌وجوی کسانی است که کنفدراسیون سوئیس اطلاعات مربوط به آنها را فراهم آورده است.

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش مسئولیت حملات تروریستی روز ۲۲ آبان در پاریس را بر عهده گرفته که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید.

نیروهای پلیس بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان در جست‌وجوی افرادی هستند که گمان می‌رود در این حملات نقش داشته‌اند.

XS
SM
MD
LG