لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

فردوسی‌پور: مسئولان صداوسیما صلاح ندیدند مصاحبه ظریف پخش شود


مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف
مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف

عادل فردوسی‌پور، تهیه کننده و مجری برنامه ۹۰ گفته است که مسئولان صداوسیما «صلاح ندیده‌اند» مصاحبه‌ ویژه‌ای که او با وزیر امور خارجه ایران تهیه کرده بود در «شب چله» پخش شود.

آقای فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ دوشنبه ۳۰ آذر ابراز امیدواری کرد تا «بستری فراهم شود که در اولین فرصت این گفت‌وگو پخش شود.»

مجری برنامه ۹۰ بابت این مسئله از وزیر خارجه و ایرانیان عذرخواهی کرده است.

در همین حال، وبسایت برنامه ۹۰ تصاویری از عادل فردوسی‌پور و محمدجواد ظریف منتشر کرده که در یکی از آنها، مجری این برنامه به وزیر امور خارجه، چند جلد از کتابی که به تازگی ترجمه کرده است، هدیه می‌دهد.

خبر مصاحبه مجری برنامه ۹۰ با آقای ظریف در روزهای اخیر، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. اما این مصاحبه و پخش آن در ۹۰ انتقاد تعدادی از رسانه‌های وابسته به اصول‌گرایان را به دنبال داشت.

از جمله روزنامه وطن امروز که در مطلبی با عنوان «نامه‌ای به دکتر سرافراز» خطاب به رئیس صداوسیمای ایران نوشته است: «حضور آقای ظریف در برنامه ۹۰ هیچ توجیهی ندارد حتی اگر موضوع مربوط به "دیپلماسی ورزش" باشد باز هم ارتباطی به این برنامه ندارد».

دیپلماسی ورزشی به مذاکرات یا دیدارهای سیاسی، در حاشیه رویدادهای ورزشی اشاره دارد. برای نمونه در دهه هفتاد میلادی دیدارهایی میان مقام‌های ایالات متحده و چین، در حاشیه مسابقات تنیس روی میز انجام شد. این دیدارها بعدها روند عادی شدن روابط دیپلماتیک میان آنها را در پی داشت.

صداوسیما هنوز به طور رسمی درباره این مسئله و سخنان عادل فردوسی‌پور موضع‌گیری نکرده است.

XS
SM
MD
LG