لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

سعیدی: وقتی از یک طلبه علامه می‌سازند، اگر رئیس شوند چه می‌کنند


علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران
علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نسبت به فعالیت‌های عناصر «پشت پرده» اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ هشدار داده و گفته است کسی که «از یک طلبه، علامه می‌سازد»، در صورت ریاست خبرگان، با انقلاب چه خواهد کرد.

هرچند علی سعیدی نامی از فرد مورد نظر خود نبرده، اما نشانه‌هایی به کار برده، بر کسی جز اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت منطبق نیست.

اکبر هاشمی رفسنجانی در فروردین ماه امسال در همایشی گفته بود: «علامه حجت‌الاسلام و المسلمین حاج حسن آقا خمینی مجتهد نمونه‌ای است که با هوش بالا به خوبی مسایل را تحلیل می‌کند و درس خارج ایشان در قم مورد توجه است».

اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی درباره حسن خمینی، پیش از این هم واکنش‌هایی را در میان نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی در پی داشت و از جمله به تازگی صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، این موضوع را استهزای حوزه‌های علمیه خواند.

اکنون نیز علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با پیوند زدن تلویحی حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی از حسن خمینی به «فتنه»، هشدار داده که عناصر «فتنه ۸۸» دوباره در حال برنامه‌ریزی هستند.

علی خامنه‌ای و اصولگرایان نزدیک به وی از اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

آقای سعیدی روز چهارشنبه ۹ دی ماه، در همایشی در تبریز، با اشاره به اعتراض‌های به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، گفته است: «در سال ۸۸ ترکیبی از اصلاح‌طلبان و کارگزاران برای تکمیل پروژه خود جمع شدند و زمینه یک تقابل همه‌جانبه را فراهم کرده و مردم را شرطی کرده و لایه‌های مختلفی به وجود آمد».

او اضافه کرده است: در فتنه‌ها لایه‌های عقبی و پشت صحنه سالم می‌مانند و تئوریسین‌ها دوباره به فتنه‌افکنی و طرح نقشه در پشت صحنه اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرده است: «عناصر پشت صحنه فتنه سال ۸۸ بار دیگر در حال طرح‌ریزی هستند و کسی که از یک طلبه یک علامه می‌سازد اگر در رأس مجلس خبرگان قرار گیرد چه کاری با انقلاب می‌کند و بنده واقعاً نگران هستم».

«اعتدالیون و مستقل‌ها به امیر مؤمنان ضربه زدند»

علی سعیدی در ادامه گفته است: «در تاریخ صدر اسلام برخی اعتدالیون و مستقل‌ها که ادعای فراجناحی داشتند، بزرگ‌ترین ضربه را به امیرالمؤمنان زدند و این در حالی است که اعتدال در مورد رهبری تبعیت محض از رهبری است».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کفته است: «مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید بتواند تبعیت از رهبری را به نمایش بگذارد و کسی را انتخاب کنند که در شعار پایبند رهبری نباشد بلکه عملاً تابع رهبری باشد و امروز رسالت امت ایران اسلامی سنگین‌تر از همه امت‌های تاریخ صدر اسلام بوده و در رأی دادن درست تکلیف مهمی دارد».

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات خبرگان رهبری، نهادی که وظیفه تعیین رهبر را در جمهوری اسلامی به عهده دارد، طرفداران و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی و همچنین اصولگرایان بر حملات خود به اکبر هاشمی رفسنجانی افزوده‌اند.

آنها نسبت به حضور اصلاح‌طلبان در مجلس خبرگان هشدار داده‌اند و از شورای نگهبان خواسته‌اند با قاطعیت نسبت به رد صلاحیت‌ها عمل کند.

در همین زمینه احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، پیشتر گفته بود که اصلاح‌طلبان حتی موفق به تشکیل یک اقلیت قدرتمند در دوره بعدی این مجلس نخواهند شد و این مجلس به گفته او «ولایی» خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG