لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

سفیر ایران در کویت: سطح روابط دو طرف تغییری نکرده است


علیرضا عنایتی
علیرضا عنایتی

پس از آنکه کویت سفیر خود را در تهران، در پی حملات به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی، فراخواند، سفیر ایران در کویت می‌گوید روابط دو کشور «قطع نشده» و «کاهش آن نیز مطرح نیست».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت، ۱۵ دی ماه گفته است «چیزی به‌ نام قطع روابط و یا کاهش سطح روابط بین ایران و کویت مطرح نیست و اخبار متفرقه نقل‌شده دراین خصوص دقیق نیست.»

بنا بر آنچه آقای عنایتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته، رئیس‌جمهوری ایران «دستور پیگیری» حملات و آتش‌زدن اماکن دیپلماتیک عربستان را صادر کرده است.

خبرگزاری کویت سه شنبه ۱۵ دی خبر داده بود که سفیر این کشور از ایران فراخوانده شده است. البته این خبرگزاری توضیحی در این مورد نداده بود، اما فراخواندن سفیر در پی حملات به سفارت‌خانه و کنسولگری عربستان و در حالی انجام می‌شد که ریاض و برخی از متحدانش، روابط خود با ایران را قطع کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سفیر ایران در کویت، پس از دیداری که با مقام‌های عالی‌رتبه وزارت خارجه آن کشور داشته، گفته است دولت کویت یادداشتی اعتراض‌آمیز در ارتباط با رخدادهای تهران و مشهد ارائه کرده است.

سفیر ایران در کویت به قائم‌مقام وزیر خارجه کویت گفته است «ما هم چنین وضعی را قبول نداریم و متاسفیم».

شورای امنیت سازمان ملل «با شدیدترین لحن» حمله به سفارت‌خانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را محکوم کرده است.

این نخستین بار نیست که گروهی از افراد به اماکن دیپلماتیک در ایران حمله کرده و به آن‌ها خسارت می‌زنند.

حمله اخیر با انتقاد گروهی از مقام‌های سیاسی ایران، مانند رئیس‌جمهوری و برخی مقام‌های نظامی، مانند فرمانده سپاه تهران، روبه‌رو شده است.

رهبر جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این وقایع نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG